همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: سران آمریکا و برخی کشورهای اروپایی یک بار دیگر هم در طراحی‌های خود و هم در موضع و رفتارشان دچار اشتباه شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد در پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان مداخله‌جویانه غربی‌ها برضد ایران تصریح کرد: آن‌ها ملت ایران و انقلاب اسلامی را نمی‌شناسند و برخی حوادث که اتفاق می‌افتد برای ما روشن است که سفارش آن‌هاست و این حوادث هیچ ارزشی برای ملت ایران ندارد.

وی افزود: آن‌ها بدانند که این حوادث در معادلات، مواضع و حرکت رو به کمال، سریع و پیش رونده ملت ایران هیچ تاثیری ندارد.

وی ادامه داد: ملت ایران ملتی مصمم، مومن، حاضر در صحنه، پر تلاش و آرمانی است و کار خود را ادامه خواهد داد و آن‌ها با اقدامات‌شان فقط آبروی خود را می‌برند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از ابتدا هم معلوم بود که آن‌ها ملت ایران، استقلال و عزت و ایمان و آرمان ملت ایران را هدف قرار داده‌اند و خودشان هم این موضوع را اعلام کرده‌اند که به دنبال زدن اساس ملت ایران هستند.

وی تصریح کرد: به اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و برخی سران کشورهای دیگر می‌گویم تجربه‌های گذشته را مرور کنند و ببینند آن‌ها کجا هستند و ملت ایران هم‌اکنون در کجاست.

وی افزود: نصیحت می‌کنم و ابراز تأسف می‌کنم که آن‌ها چطور درس و تجربه نمی‌گیرند و فکر کرده‌اند اگر یک صحنه‌سازی کنند و بعد هم جشن برپا کنند و سپس خبرسازی کنند می‌توانند به اهداف خود برسند، حال آن‌که سخت در اشتباهند.

احمدی‌نژاد گفت: ایران یکپارچه اقیانوس عظیمی از ملت باهوش، خروشان، مومن، متعهد و هوشمند است و بترسند از روزی که این اقیانوس عظیم به خروش بیاید و بعد از آن برای آن‌ها دیگر راه برگشتی باقی نمی‌ماند و پشیمانی هم سودی نخواهد داشت.

وی گفت: ملت ما آگاه و هوشمند است و فکر می‌کنند با این کارها می‌توانند ملت ما را منصرف و ایران را مستأصل کنند، حال آن‌که این‌گونه نخواهد شد.

وی ادامه داد: ایران با اقتدار کامل در حال اجرای برنامه‌های خود است و همه کارهای کشور در آرامش و متانت است و بخش‌های گوناگون هم در حال پیگیری کارهای‌شان هستند.

رییس‌جمهور افزود: در گوشه‌ای هم اگر عده‌ای عرض خود می‌برند، حتی زحمت هم برای ملت ما درست نمی‌کنند، زیرا ملت ایران همیشه در صحنه است و امروز هم در راهپیمایی این موضوع را نشان خواهد داد.

وی در پایان گفت:‌ امیدوارم غربی‌ها به خود بیایند و دنباله‌های آن‌ها هم به خود بیایند هم خود را اصلاح کنند و هم آبروی خودشان را بیش از این نبرند.

کد خبر 98403

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز