همشهری آنلاین: رئیس‌ جمهور در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشریح نظرات دولت درباره لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید کرد: هدفمند کردن صحیح و ارائه مستقیم یارانه‌ها زمینه ‌ساز پیشرفت روزافزون کشور است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد اجرای صحیح هدفمند کردن یارانه‌‌ها را با همدلی و همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی ضروری دانست و تصریح کرد: با هدفمند کردن صحیح و ارائه مستقیم یارانه‌ها به مردم وضع بخش‌‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، صنعت و کشاورزی به طور قطعی ارتقاء می‌یابد.

وی در دیدار صمیمی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تبیین ابعاد گوناگون هدفمند کردن یارانه‌‌ها گفت: هدفمند کردن یارانه ‌ها براساس مصوبه کنونی مجلس شورای اسلامی به جلوگیری از افزایش سرمایه ‌گذاری و بهره ‌وری، افزایش تورم انتظاری و فقر و گسترش قاچاق منجر می‌‌شود.

نشست رئیس جمهور با نمایندگان مجلس دیشب(یکشنبه 13 دی) بعد از نشست سران سه قوه و جلسه علنی مجلس که در آن نمایندگان به درخواست دولت برای استرداد لایحه رای ندادند، برگزار شد.

رئیس‌ جمهور با تاکید بر ضرورت وجود انعطاف برای تنظیم بازار در راستای جلوگیری از فشار بر مردم در طرح هدفمند کردن یارانه‌‌ها افزود: دولت به گونه‌‌ای برنامه ‌ریزی کرده است که تورم و تبعیض در جامعه کاهش یافته و در نهایت حذف شود.

آقای احمدی ‌نژاد با بیان اینکه با هدفمند کردن صحیح یارانه‌ها ، ظرف پنج سال تمام زیربناهای کشور ایجاد و تکمیل می‌ شود ، تاکید کرد: تنها با مصرف صحیح و جلوگیری از هدررفتن منابع، سالانه 30 هزار میلیارد تومان صرف کارهای عمرانی خواهد شد.

رئیس‌ جمهور با اشاره به هدر رفتن بخشی از یارانه ها در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: با ارایه مستقیم یارانه نان به مردم، علاوه بر آنکه همه از نان با کیفیت استفاده خواهند کرد، یارانه‌ها صحیح توزیع خواهد شد.

آقای احمدی‌ نژاد همچنین با طرح این سوال که اگر قرار بود هدفمند کردن یارانه‌ها هر سال در بودجه بیاید، آیا تدوین لایحه لازم بود ، ادامه داد ، برنامه ‌ریزی اقتصادی یکساله نیست و با این روش نمی‌ توان سرمایه‌ گذاری کرد، ضمن آنکه بودجة عمرانی کاهش یافته و در بخش‌های مختلف دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه هدفمند کردن تدریجی یارانه‌‌ها در پنج سال به ضرر کشور است و سالانه تورم انتظاری ایجاد می‌‌کند، گفت: در کل جهان تورم انتظاری را حذف کرده‌‌اند و هدفمند کردن یارانه‌ها تک مرحله‌‌ای یا در نهایت دو مرحله‌ای اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با مصوبه فعلی مجلس شورای اسلامی هزینه‌های دولت از نفت به عنوان ریشه تورم حذف نخواهد شد.

رئیس ‌جمهور با اشاره به تصویب آیین ‌نامه اجرایی دولت هشتم برای هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت در صدد بود سال گذشته و با توجه به اختیارات قانونی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کند، زیرا معتقد است اگر این کار بزرگ و مهم انجام و حتی از محبوبیت یک دولت کاسته شود باز هم به نفع کشور و ملت است.

آقای احمدی ‌نژاد تاکید کرد: برخی مخالفان هدفمند کردن یارانه‌ها هنوز نمی‌‌دانند چه اقدام مهمی می‌‌خواهد انجام شود.

رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بودجه 89 کل کشور و برنامه‌ پنجم نهایی شده است، گفت: بودجه بسیار شفاف و براساس همه نیازهای کشور و مصوبات استانی و با توجه به امکانات و منابع تدوین شده است.

آقای احمدی نژاد خاطر نشان کرد: اعمال تغییرات فراوان در بودجه مشکلات را متوجه استان‌ها خواهد کرد.

پیش از سخنان رئیس ‌جمهور شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنانی دیدگاه‌های خود را درباره ضرورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بیان کردند.

کد خبر 98706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز