به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اداری، مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر وابسته به معاونت مالی و اداری شهرداری تهران با بیان این خبر گفت: با توجه بهوجود مشکلات پوشش ارتباطات شهری در درجه اول و نیاز به افزایش ظرفیت سرویسدهی تلفنهای همراه در درجه بعد، شهرداری تهران در نشستهایی که با مدیران تلفنهای خطوط همراه اول، تالیا، و ایرانسل داشت، پیشنهاد ثبت شرکتی را ارائه کرد تا براساس اهداف و عملیاتیکردن برنامههای آن بتوان دغدغه ارتباطی، عدمآنتن دهی مناسب و مخدوشبودن مبلمان شهری را برای همیشه از بین ببرد.
وی افزود: از ابتدای سال 88، نصب دکلهای تلفن همراه طبق تایید کمیسیون فنی شرکت که متشکل از نمایندگان معاونت خدمات شهری، معاونت شهرسازی و معماری، سازمان پارکها و فضای سبز، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگان اپراتورهای تلفن اول است، تایید میشود.
مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: تدوین لایحه ساماندهی دکلها، آنتنها، تأسیسات مخابراتی و ارتباطی، عضویت در کمیته تنظیم مقررات و حفاظت در برابر اشعه، عقد قرارداد شهرداری با اپراتورهای تلفن همراه، کارگزاری شهرداری تهران، سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در امور ساماندهی دکلهای اپراتورهای تلفن همراه، و هماهنگی لازم برای ساماندهی
ایستگاههای مخابراتی توسط شرکت ارتباط مشترک شهر از جمله وظایف اصلی این شرکت است که تاکنون در بخش فنی با احداث و راهاندازی 10سایت مشترک بین سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی و اپراتورهای تلفن همراه و 4 سایت دیگر نیز در دست بررسی فنی است.
وی افزود: همچنین 25 سایت مشترک بین ایرانسل، همراه اول و تالیا تجمیع شده است و بهزودی 100 سایت تالیا با ایرانسل به اشتراک گذاشته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر با اشاره به ایستگاههای زیباسازی شده گفت: سایت زمینی در پارک چیتگر، سایت زمینی در پارک جمشیدیه، سایت پشت بامی در چیتگر شمالی، سایت پشتبامی در حاشیه بزرگراه صیاد شیرازی و سایت پشت بامی همراه اول در بزرگراه حکیم قبل از میدان نور از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.