سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

گروه ورزشی: لیدزیونایتد با پیروزی یک بر صفر در اولدترافورد، بدترین شکست 26 سال اخیر منچستریونایتد در جام حذفی را به این تیم تحمیل کرد.

 گل دقیقه نوزدهم، جرمن بکفوری کافی بود تا پرافتخارترین تیم جام حذفی با 11 قهرمانی در دور سوم حذف شود؛ حادثه‌ای که آخرین بار در سال 1984 اتفاق افتاده بود. لیدز که حالا در دسته سوم فوتبال انگلیس (لیگ یک) بازی می‌کند به یاد روزهای پرشکوه دهه 90 نمایش قهرمانانه‌ای داشت و پابه‌پای قهرمان انگلیس بازی کرد.

9 هزار هوادار لیدز که به منچستر سفر کرده بودند، در بهترین حالت امیدوار بودند که با گرفتن یک تساوی، شاهد یک بازی تکراری در ورزشگاه خانگی‌شان باشند ولی بازیکنان این تیم نه تنها تا ثانیه پایانی از گل‌شان دفاع کردند، بلکه موقعیت‌های دیگری هم برای باز کردن دروازه کوژاک داشتند. بازیکنان منچستریونایتد که ترکیبی از تیم اصلی و بازیکنان جوان بود، نمایش ضعیفی داشتند و در برابر دروازه لیدز موقعیت‌های زیادی را از دست دادند.

فرگوسن در پایان بازی اعتراف کرد که از نمایش ضعیف بازیکنانش شوکه شده: «انتظار چنین بازی را نداشتم. آنها در تمرینات خوب بودند، ولی نمایش آنها مرا شوکه کرد. ما شروع خوبی نداشتیم. درست برخلاف لیدز آنها مثل ببر جنگیدند، ولی این همان چیزی است که از هر تیمی که به اولدترافورد می‌آید انتظار دارید. این شکست ناراحت‌کننده‌ای بود. انسان‌ها همیشه می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند ولی انتظار چنین چیزی را نداشتیم. فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از آنها بتوانند، بگویند که روز خوبی داشته‌اند.

بازی روانی انجام ندادیم و کیفیت پاس‌هایمان بد بود. لیدز شایسته این پیروزی بود، چون واقعا خوب بازی کرد.» مصدومیت ویدیچ حین گرم‌کردن در شروع بازی، منجر به یک تغییر اجباری شد تا منچستریونایتد با تنها چهار بازیکن اصلی و هفت بازیکن جوان به زمین برود. ولی در نیمه دوم ورود گیگز، والنسیا و اوون هم نتوانست برای یونایتد گره‌گشا باشد. فرگوسن از بازیکنان تعویضی با تجربه‌اش هم راضی نیست و گفت تنها والنسیا در حد انتظار بوده. حتی کریس فوی، داور بازی هم از انتقادهای فرگوسن در امان نبود.

سرمربی اسکاتلندی طبق معمول پس از شکست تیمش عقیده داشت که داور وقت اضافه کمی در نظر گرفته، در حالی که فوی پنج دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود فرگوسن گفت: «این یک توهین به بازی و بازیکنان بود.» فرگوسن همچنین گفت منشا مصدمیت ویدیچ را که دراین‌باره توضیحی نداده، نمی‌داند. سایمون گریسون، سرمربی لیدز هم گفت که از نمایش بازیکنان احساس غرور می‌کند: «همه تشویق‌ها از آن بازیکنان است که امروز خیره‌کننده بودند، ولی این نمایشی است که آنها در کل فصل داشته‌اند.» لیدز در‌ حال‌حاضر صدرنشین لیگ یک انگلیس است و پس از حذف یونایتد، در دور بعد، میهمان تاتنهام، دیگر قدرت لیگ‌برتر در وایت‌هارت‌لین خواهد بود.

صعود آرسنال و چلسی

آرسنال توانست با پیروزی 2 بر یک در زمین وستهم به دور چهارم جام حذفی صعود کند تا در دور بعد با استوک روبه‌رو شود. با توجه به بازی عقب‌افتاده چهارشنبه مقابل بولتون در لیگ برتر، ونگر به تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت داده بود و همین مسئله موجب شد با گل دقیقه 44 دیامانتی مهاجم ایتالیایی میزبان عقب بیفتد. ولی ورود نصری و دیابی در دقیقه 65، ورق را به نفع آرسنال برگرداند. ابتدارمزی در دقیقه 78 توانست بازی را به تساوی بکشاند و پس از آن ادواردو با ضربه سر، گل پیروزی را به ثمر رساند.

ونگر درباره جریان بازی گفت: «وستهم تا زمانی که توان داشت، جنگید و لازم بود صبور باشیم. ما کمی بدشانس بودیم. در نیمه اول توپ‌های زیادی از دست دادیم و بدشانس بودیم که درست قبل از پایان نیمه اول گل خوردیم. ولی در نیمه دوم می‌دانستیم که دیر یا زود گل می‌زنیم.»

ونگر همچنین گفت نگران سفر به استوک در دور بعد نیست و تیمش با یک نمایش خوب، می‌تواند هر تیمی را شکست بدهد.چلسی هم بدون کمترین مشکل در خانه توانست واتفورد را با 5 گل شکست دهد. دانیل استوریج (دو گل)، لمپارد، مالودا و مدافع حریف زننده گل‌های چلسی بودند. چلسی در دور بعد با تیم دسته دومی پرستون نورث روبه‌رو می‌شود. آنچلوتی پس از بازی گفت که نگران رفتن بازیکنان آفریقایی‌اش به ویژه دروگبا به جام ملت‌های آفریقا نیست. در غیاب این گلزن ساحل عاجی و آنلکا که مصدوم است، استوریج 20 ساله که در این بازی درخشید مهاجم اصلی چلسی خواهد بود.

کد خبر 98787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز