محمد فاضل صارمیزاده افزود: در حال حاضر عملیات راهاندازی مرحله صفر شهرداری الکترونیک در این منطقه به اتمام رسیده و مرحله یک آن نیز در حال اجراست که تاکنون نتایج
قابل قبولی نیز داشته است.
وی حذف فیزیکی پروندههای کاغذی، کاهش مراجعه ارباب رجوع و بایگانی الکترونیکی اسناد را نتایج حاصل از راهاندازی این مراحل دانست و گفت: اگر چه طرح شهرداری الکترونیک هنوز تکمیل نشده و اهداف موردنظر را صددرصد محقق نکرده است، اما رضایت و تکریم ارباب رجوع را به دنبال داشته است.
صارمیزاده افزود: از طریق سامانه شهرداری الکترونیک، هر پرونده به صورت یک «کد برگ» (برگه حاوی شماره پرونده) در اختیار ارباب رجوع قرار میگیرد و مراحل انجام آن به صورت الکترونیکی و با ارائه سابقه کار پرونده در واحدهای مختلف شهرداری منطقه با بیشترین سرعت و کمترین زمان طی میشود که این روند، کاهش حجم پروندههای کاغذی و مراجعههای مکرر ارباب رجوع را به دنبال دارد.
شهردار بافت تاریخی - فرهنگی شیراز با تاکید بر این موضوع که اجرای طرح شهرداری الکترونیک به نفع شهرداری و شهروندان است، گفت: استفاده از سامانه الکترونیک بدون کاغذ، به نوعی شکستن یک عادت چندساله در انجام امور اداری است و ارباب رجوع باید با این سامانه و مزیتهای آن آشنا شود که این امر نیاز به فرهنگسازی دارد.
صارمیزاده تصریح کرد: جلوگیری از مفقود شدن نامهها، از بین رفتن فرصت دخالت در پروندهها، کاهش ضریب اشتباه در آمار و پاسخگویی سریع در زمان کوتاه، از جمله منافع کاربرد سامانه الکترونیک در شهرداری است