گروه‌ ورزشی: تنها بارش برف سنگین توانست بازی‌های فشرده فوتبال انگلیس را متوقف کند.

چهارشنبه‌شب بازی عقب‌افتاده آرسنال و بولتون در لیگ برتر یک بار دیگر لغو شد و بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در نیمه‌نهایی جام اتحادیه هم به تاخیر افتاد.

در حالی که چمن ورزشگاه امارات هم شرایط مناسبی داشت، پلیس راه لندن خبر داد که حرکت در جاده‌های پر از برف ممکن است سلامت هواداران را به خطر بیندازد. این خبر تنها 5 ساعت مانده به شروع بازی اعلام شد، زمانی که هواداران بولتون به لندن رسیده بودند و باشگاه آرسنال به همین دلیل حاضر شد هزینه رفت و آمد آنها را بپردازد.فوتبال انگلیس از امروز با برگزاری هفته بیست و یکم لیگ برتر دوباره شروع می‌شود و هر سه مدعی به میدان می‌روند.

در حساس‌ترین بازی امروز، منچستریونایتد میهمان بیرمنگام، تیم هشتم جدول است. سرالکس فرگوسن که با شکست تیمش مقابل لیدز دسته سومی در جام حذفی شوک بدی را تجربه کرد، نمی‌خواهد مقابل یکی از پدیده‌های لیگ برتر هم غافلگیر شود. سرمربی منچستر معتقد است که هموطنش آلکس مک‌لیش در بیرمنگام، «عملکرد فوق‌العاده‌ای» داشته است. این تیم که به تازگی به لیگ برتر بازگشته و در اولین بازی فصل مغلوب یونایتد شد، در 11 بازی اخیرش بدون شکست بوده و تنها 5 امتیاز با منطقه لیگ قهرمانان فاصله دارد.

مک‌لیش که حدود 30 سال قبل در آبردین شاگرد فرگوسن بوده، توانسته بیرمنگام را متحول کند. فرگوسن می‌گوید: «سطح لیگ برتر بالاتر رفته. به بیرمنگام نگاه کنید که آلکس مک‌لیش چه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته.

وقتی این تیم به لیگ برتر آمد او بودجه بسیار کمی داشت.»رایان گیگز هم امیدوار است که تیمش با پیروزی مقابل بیرمنگام شکست مقابل لیدز را فراموش کند: «اینجا همیشه همین‌طور بوده، یک شکست و همه از فاجعه صحبت می‌کنند. این هیچ وقت تغییر نمی‌کند. حالا وظیفه ماست که به سختی تلاش کنیم تا به مسیر پیروزی برگردیم. هنوز در لیگ جایگاه قدرتمندی داریم و در لیگ قهرمانان هم حاضریم.»

حضور نمانیا ویدیچ که با مصدومیت پرسروصدایش بازی لیدز را از دست داد، هنوز قطعی نشده. بیرمنگام هم لی کارسلی و استوارت پارنابی، دو بازیکن باسابقه‌اش را در این بازی در اختیار ندارد. منچستریونایتد با 43 امتیاز و دو امتیاز اختلاف نسبت به چلسی در رده دوم است.

بازگشت روسیچکی

آرسنال که با لغو بازی عقب‌افتاده‌اش مقابل بولتون فرصت صعود به رده دوم را از دست داد، امیدوار است در ادامه سیر صعودی‌اش امروز اورتون را شکست دهد.

آرسنال با وجود مصدومیت چند بازیکن اصلی‌اش در 6 بازی اخیر 16 امتیاز کسب کرده و همین موجب شده تا ونگر درباره تقویت تیمش در ماه ژانویه دچار تردید شود. جدیدترین غایب آرسنال آلکس سانگ است که به همراه تیم ملی کامرون به جام ملت‌های آفریقا رفته و ونگر برای پر کردن جای خالی هافبک دفاعی آماده‌اش احتمالا از ابودیابی استفاده خواهد کرد. در شرایطی که فابرگاس هم در خط میانی هنوز غایب است، بازگشت روسیچکی در این بازی اتفاق خوبی برای ونگر است.

سرمربی آرسنال می‌گوید: «نفرات ما همانی است که قبل از بازی با بولتون بود، به جز توماس روسیچکی. امید زیادی داریم که او خیلی زود کاملا آماده شود. او هنوز کمی مشکل دارد ولی فکر می‌کنم دلیلش این است که مدت زیادی بازی نکرده و بدنش باید دوباره عادت کند ولی او حالا برگشته و آماده است. فابرگاس هم برای بازی مقابل بولتون (17 ژانویه) آماده خواهد بود و کلیشی هم در آستانه بازگشت قرار دارد. آرسنال با یک بازی کمتر با 41 امتیاز در رده سوم است و اورتون با 22 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد. تیم دوم  شهر لیورپول در این بازی می‌تواند برای اولین بار از لاندون دوناوان، مهاجم آمریکایی قرضی‌اش استفاده کند.

این تیم با رفتن یاکوبو آیگبنی به اردوی نیجریه در جام ملت‌های آفریقا، مصدومیت ویکتور آنیچبه و ناآمادگی لویی ساها در خط حمله مشکل دارد. چلسی، صدرنشین 45 امتیازی هم در خانه هال‌سیتی، تیم نوزدهم جدول ظاهرا کار آسانی دارد. تنها نگرانی آنچلوتی در خط حمله است که دروگبا و کالو را به دلیل حضور در اردوی ساحل‌عاج و آنلکا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و روی استوریج، مهاجم جوان و بی‌تجربه‌اش حساب می‌کند.

کد خبر 99038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز