گروه سیاسی: دادستان تهران از ارجاع پرونده ترور استاد فیزیک دانشگاه تهران به دادسرای انقلاب خبر داد.

این در حالی است که تا عصر 23دی هیچ‌کس در رابطه با اقدام تروریستی روز گذشته قیطریه بازداشت نشده است. وزیر کشور دولت دهم، مسئول حادثه تروریستی روز سه‌شنبه در تهران را «وابستگان به آمریکا و صهیونیسم» معرفی کرده است.

اعلام نتیجه پس از بررسی

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران دیروز درباره پرونده ترور مسعود علی‌محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران به ایسنا گفت: از آنجایی که رسیدگی به پرونده‌های بمب‌گذاری در صلاحیت دادگاه انقلاب است، این پرونده به جهت انجام تحقیقات به دادسرای انقلاب ارجاع شد.

او ادامه داد: تحقیقات درباره انگیزه و علت انفجار ادامه دارد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم ظهر دیروز در این باره خبر داد: هنوز هیچ کس در رابطه با اقدام تروریستی قیطریه بازداشت نشده است. عزیزالله رجب‌زاده ادامه داد: پلیس هم‌اکنون در حال بررسی این اقدام تروریستی و تلاش برای دستگیری عامل یا عاملان این موضوع است. او گفت: بررسی‌های پلیس پس از رسیدن به نتیجه درباره این حادثه تروریستی اعلام خواهد شد.

صبح23دی اما وزیر کشور به ترور استاد مسعود علی‌محمدی اشاره کرد و گفت: وابستگان به آمریکا و صهیونیسم مسئولیت آن را به‌عهده گرفتند.مصطفی محمدنجار  به سازمان یا گروهک و یا نهاد آمریکایی یا صهیونیستی که مسئولیت این ترور را به‌عهده گرفته و از چه طریقی اعلام کرده است، اشاره‌ای نکرد.

وزیر دفاع دولت نهم و وزیر کشور دهم، درباره علت این ترور نیز تاکید کرد: دشمنان با پیشرفت این مملکت مخالفند.

نمی‌توانند رد گم کنند

بر همین اساس رئیس مجلس شورای اسلامی هم در سخنرانی پیش از دستور جلسه دیروز خود، با تسلیت شهادت استاد علی‌محمدی، دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کاخ سفید و رژیم صهیونیستی را مسئول این ترور معرفی کرد.

علی لاریجانی در این سخنرانی که پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت متنی از آن منتشر کرد، در این باره گفت: به فاصله چند ساعت، یک گروه سلطنت‌طلب بی‌هویت که در آمریکا تحت سیطره سازمان جاسوسی این کشور روزگار می‌گذرانند، طی اطلاعیه‌ای اقدام تروریستی را به گردن گرفتند.دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی ادامه داد: شاید سی‌آی‌ای و رژیم صهیونیستی تصور کردند که با این اطلاعیه بی‌سروته می‌توانند رد گم کنند.

اطلاعات روشنی رسیده بود

رئیس مجلس همچنین خبر داد: اطلاعات روشنی از چند روز قبل رسیده بود که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی با همکاری سیا، به‌دنبال عملیات تروریستی در تهران هستند.
لاریجانی گفت: تمسک عجولانه ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به گروه بی‌هویتی به‌عنوان پوشش عملیاتی خود افتضاح جدیدی برای اوباماست.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: فرض کنیم شما توانستید خود را با اطلاعیه‌ این گروه بی‌هویت سرگرم نمایید، حالا در مقابل سؤال دیگری قرار می‌گیرید که چرا از این گروه تروریست در ایالات متحده پذیرایی می‌کنید؟

لانه تروریست‌ها

به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس گفت: مگر سال‌ها فریاد مبارزه با تروریسم سر نمی‌دادید و چند جنگ را در منطقه ما با این ادعای دروغین تحمیل نکردید، پس چگونه کشور خود را لانه تروریست‌ها کرده‌اید؟

لاریجانی خطاب به اوباما تاکید کرد: خیلی باید به حال شما تأسف خورد که از آن همه دعاوی انسان‌دوستانه و تغییرات، امروز همان چهره عقب‌افتاده جنگ‌طلبی و اقدامات تروریستی گذشته باقی‌مانده است.نمایندگان مجلس نیز با سردادن شعارهایی سخنان رئیس مجلس را تأیید می‌کردند.

نشانه ضعف قدرت آمریکا

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی هم بااشاره به ترور این استاد دانشگاه تاکید کرد که ترور نشانه ناکامی و ضعف قدرت آمریکا در مواجهه با ملت ماست.سعید جلیلی که صبح دیروز در تهران با وزیر خارجه عمان به گفت‌وگو نشسته بود و مهر خبر آن را منتشر کرد،

پس از گفت‌وگوهای معمول دیپلماتیک، به ترور استاد ایرانی در قیطریه اشاره کرد و گفت: رویکرد آمریکا تاثیری در این مسیر نخواهد داشت و ملت ایران با صلابت و نشاط برای پیشرفت در همه ابعاد خود را آماده کرده است. او تکرار رفتارهایی چون توسل به زور، نظامی گری و تحریم ملت‌ها را باطل‌کننده تمام ادعاهای تغییر خواند.

هشدار نسبت به آغاز خط تازه توطئه

در پی ترور استاد مسعود علی‌محمدی در حادثه تروریستی روز سه‌شنبه، رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیام تسلیتی از آغاز خط تازه توطئه علیه نظام اسلامی خبر داد. اکبر هاشمی‌رفسنجانی در این پیام نوشته است: ترور ناجوانمردانه این دانشمند ارزشمند فیزیک کشور، نشان از آغاز خط تازه توطئه علیه نظام اسلامی است و مطمئنا مسئولان مربوطه با هوشیاری تمام برای خنثی شدن این توطئه شوم اقدام خواهند کرد.

پیام‌های تسلیت

به همین مناسبت، هیات دولت دهم نیز پیام تسلیتی صادر کرد. همچنین  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای شهادت این استاد دانشگاه تهران را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده معظم و داغدار این شهید و جامعه دانشگاهی به‌ویژه استادان و دانشجویان دانشگاه تهران تبریک و تسلیت گفت.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این ترور ناجوانمردانه، برخورد قاطع با عوامل این حادثه تلخ تروریستی را خواستار شد.هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف هم، در اطلاعیه‌ای این ترور را محکوم کرد و تسلیت گفت.

همچنین محمدرضا نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین نیز در همایش فرماندهان بسیج نواحی سراسر کشور درباره این ترور گفت: انتقام این جنایات را باید از خود آمریکا گرفت و به فضل خدا این کار انجام خواهد شد.

برای سازمان انرژی اتمی کار نمی‌کرد

از سوی دیگر، سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز با تکذیب برخی شایعات مربوط به رابطه استخدامی مسعود علی‌محمدی با سازمان انرژی اتمی، این حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

به گزارش مهر، علی شیرزادیان سخنگو و مدیرکل روابط عمومی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که سازمان انرژی اتمی در پی حادثه تأسف برانگیز ترور کور استاد محترم دانشگاه تهران دکتر مسعود علی‌محمدی ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی کشور، به نوبه ‌خود از مقامات امنیتی و قضایی تقاضا دارد در اسرع وقت عوامل این حادثه را شناسایی کنند.

همچنین برخی شایعات مربوط به رابطه استخدامی ایشان با سازمان انرژی اتمی قویاً تکذیب می‌شود.

تشییع پیکر استاد دانشگاه تهران؛24دی

پیکر دکتر شهید مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران که روز سه‌شنبه در یک بمب‌گذاری در تهران به شهادت رسید، صبح24 دی از مقابل منزل وی تشییع می‌شود. این مراسم از ساعت 8:30 دقیقه از محل منزل استاد علی محمدی واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل رومی، خیابان سهیل، خیابان مهر سوم(غربی) برگزار می‌شود.

بنا بر تصمیم خانواده شهید، قرار است پیکر استاد در گلزار شهدای امامزاده علی اکبر چیذر در شمال تهران به خاک سپرده شود. دانشگاه تهران نیز روز یکشنبه ساعت 11 طی مراسمی در محل مسجد دانشگاه تهران یاد و خاطره این استاد برجسته فیزیک را گرامی می‌دارد.

براساس خبری که معاون دادستان تهران از بررسی‌های اولیه حادثه تروریستی روز سه‌شنبه در تهران منتشر کرد، ساعت 8:10 دقیقه صبح 22دی88 خبر انفجار منتهی به مرگ مسعود علی محمدی استاد دانشگاه تهران به بازپرس کشیک قتل اطلاع داده شد که بلافاصله بازپرس جنایی با حضور در صحنه تحقیقات خود را آغاز کرد

قاضی فخر الدین جعفرزاده در این‌باره ادامه داد: در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که این استاد دانشگاه سوار بر خودروی خود در حال خروج از پارکینگ منزلش واقع در محله
پل رومی بر اثر انفجار یک دستگاه موتورسیکلت کشته شده است.

کد خبر 99457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز