همشهری آنلاین: هیات دولت در شصت و پنجمین جلسه استانی خود، در اهواز، دویست طرح را برای حل مشکلات استان خوزستان تصویب کرد.

به گزارش شبکه خبر، اختصاص سالانه صد میلیارد تومان برای اجرای طرح‌ها و امور فرهنگی استان خوزستان در مدت پنج سال، تهیه طرح جامع فرهنگی با رویکرد الگوسازی فرهنگی و با استفاده از ظرفیت‌ها و پیشینه تاریخی خوزستان از جمله مهم ترین مصوبات فرهنگی دولت بود.

ساخت ، توسعه و تکمیل 50 واحد آموزشی، اختصاص 2400  میلیارد ریال تسهیلات برای سرمایه گذاری بخش غیر دولتی برای ایجاد تاسیسات گردشگری، رفاهی، اختصاص 2500 میلیارد ریال به خریداران کشتی شناور و صاحبان صنایع کشتی سازی درخوزستان تخصیص صد در صدی اعتبارات ابلاغی مترو اهواز و تصویب ده‌ها طرح عمرانی و خدماتی از دیگر مصوبات جلسه استانی هیئت دولت در خوزستان بود.

همزمان با جلسه هیات دولت جلسه کارگروه فرهنگ و هنر هم به ریاست دکتر احمدی نژاد برگزار شد. رئیس جمهور در این جلسه علاوه بر تصویب مصوبات فرهنگی استان خوزستان که برای تصویب نهایی به هیئت دولت فرستاده شد، به مسئولان استان خوزستان ماموریت داد، فرهنگ دفاع مقدس تبیین تدوین و ترویج و فرهنگ انقلاب اسلامی را در منطقه منتشر کنند و همچنین به محتوا و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی در این استان توجه جدی داشته باشند.

رئیس جمهور همچنین شب گذشته(چهارشنبه 23 دی) با حضور در شبکه استانی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این استان محور کار دولت را در دور سوم سفرهای استانی، مسائل فرهنگی دانست و گفت: این موضوع به معنای بی‌توجهی به دیگر مباحث و دغدغه‌های استانی نیست.

رئیس جمهور با اشاره به نرخ بالای بیکاری در خوزستان گفت، برای حل مشکل اشتغال، برنامه‌های مهم به ویژه در دو بخش کشاورزی و صنعت تدوین کرده‌ایم.

احمدی نژاد حل مشکل گرد و غبار و آب آشامیدنی را دیگر دغدغه دولت در استان خوزستان دانست و افزود برنامه ویژه‌ای هم برای گسترش گردشگری و سفر کاروان‌های راهیان نور در نظر داریم.

کد خبر 99474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز