مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه شهری: در حال حاضر حدود 100 هزار خودروی مسافربر در سطح شهرتهران فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود 43 هزار دستگاه آنها تاکسی گردشی، خطی و پلاک قرمز هستند و بیش از 60 هزار دستگاه از آنها خودروهایی است که به عنوان مسافربر شخصی در سطح شهر تردد می‌کنند که بزودی کار ساماندهی این خودروها آغاز می شود.

به گزارش سما، سید جعفر‌هاشمی تشکری - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران - با اعلام این مطلب و با اشاره به لزوم ساماندهی مسافربرهای شخصی اظهار کرد:  با توجه به رویکردی که مجلس شورای اسلامی در زمینه هدفمندساختن یارانه‌ها دنبال می‌کند، باید از طرفی وضعیت مصرف سوخت مدیریت شود و با کسب اطلاعات مناسب از افراد شاغل در بخش حمل و نقل مسافران و ارائه امکانات مناسب به آن‌ها، به گونه‌ای عمل شود که با تغییر احتمالی برنامه توزیع سوخت و یا نرخ آن، تاثیر قابل توجهی بر هزینه حمل ونقل شهری وارد نشود.

تشکری‌هاشمی با تاکید بر مشکلات رانندگان مسافربر اظهار کرد:  توجه به برنامه ریزی مناسب در زمینه حمل ونقل با توجه به مشکلاتی که رانندگان در زمینه امرار معاش دارند و سختی کارشان در ترافیک تهران، امری ضروری به نظر می رسد.

وی افزود:  با توجه به اینکه بیشتر خودروهایی که رانندگان با آن کار می کنند فرسوده و از رده خارج هستند، ایمنی مناسبی را برای مسافران تامین نمی‌کنند و با در نظرگرفتن آلایندگی این خودروها که گاهی چندین برابر یک خودروی استاندارد است، لزوم برنامه ریزی برای نوسازی و ساماندهی این بخش را بیش از پیش آشکار می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نیاز مسافران به امنیت و توجه به حقوق آنان نیز گفت:  وجود خودروهای ناشناس علاوه بر اینکه برای سایر رانندگان مشکلات ایمنی به وجود می‌آورد، امنیت را برای مسافران و به ویژه بانوان کاهش می‌دهد و آنان مجبورند به‌خصوص در ساعات خلوت روز زمان بیشتری را در کنار معابر در انتظار خودروهای معتبر بایستند که با تحقق طرح ساماندهی مسافربرها در این زمینه شاهد شرایط بهتری خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه با شناسایی و ساماندهی خودروهای مسافر بر، خدمات مطمئن‌تری به شهروندان ارائه می‌شود افزود: امیدوارم با رویکرد حمایتی دولت در این زمینه، حقوق راننده و شهروند به رسمیت شناخته شود و خودروهای غیر رسمی که کار خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند و بخش زیادی از بار شهر را بر دوش می‌کشند ساماندهی شود.

تشکری‌هاشمی در ادامه گفت:  تاکسیرانی آمادگی خود را برای پوشش و حمایت در این زمینه اعلام کرده و برنامه‌ریزی‌هایی نیز شده است.

کد خبر 9955

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز