گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد جمعه شب از دوحه قطر به تهران بازگشت. وی قبل از بازگشت در جمع ایرانیان مقیم قطر از اعلام دو پیشرفت و کشف بزرگ علمی دانشمندان در دهه فجر امسال خبر داد که در بین کشورهای جهان شاید معدودی به آن دست یافته باشند.

رئیس‌جمهوری، عصر جمعه در دیدار صمیمی ایرانیان مقیم قطر با بیان این‌که ایرانی‌ها در طول تاریخ همواره پرچمدار علم، فرهنگ و ادب و کانون جوشش صفا، محبت، یکرنگی و عشق به همنوع بوده‌اند، گفت: امروز همه‌ ما علاقه‌مندیم ایرانی آبادتر، سرافرازتر و پیشرفته داشته باشیم و ایرانیان چه در داخل و چه خارج از کشور باید برای سرافرازی هرچه بیشتر ایران تلاش و مجاهدت کنند.

گفت وگو با دو شبکه عربی

محمود احمدی نژاد در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره مجدداً بر لزوم خروج آمریکا از عراق تاکید کرد.

رئیس جمهوری درگفت‌وگو با این شبکه با بیان اینکه عراقی‌ها باید خودشان بدون هیچ مداخله‌ای کشورشان را اداره کنند، آمریکا را عامل تحریک اختلافات میان شیعیان، سنی‌ها و کرد‌های عراق دانست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا وی انجام گفت‌وگو با آمریکا درباره عراق را پیش‌بینی می‌کند و آیا موردی وجود دارد که وی از آمریکا طلب کند؟ گفت:« ما هیچ چیزی از آمریکا نمی‌خواهیم به غیر از ترک عراق».

احمدی نژاد گفت:« آنها می‌دانند چطور کشورشان را اداره و امنیت‌شان را برقرار کنند؛ مسأله اکنون حضور آمریکاست، عراق را رها کنید، آنها (عراقی‌ها) خوب خواهند بود.»

احمدی نژاد همچنین در مصاحبه اختصاصی با شبکه العراقیه با بیان اینکه جنگ ایران و عراق جنگ صدام و حامیان وی، علیه دو ملت عراق و ایران بوده و ربطی به روابط دوستانه دو ملت ندارد، گفت: ارتباط دوستانه بین ایران و عراق دشمنان متعددی دارد زیرا وجود دو کشور مستقل و قدرتمند در منطقه منافع قدرت‌های زورگو و بدخواهان دو ملت را به خطر می‌اندازد و همه معادلات زورگویان را به هم می‌زند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده گفتگو و مذاکره با همه کشورها بجز رژیم صهیونیستی، براساس احترام و تأمین منافع متقابل است گفت: سیاستمداران آمریکایی باید نگاه خود به کشورهای منطقه از جمله ایران را عوض و فضای لازم برای گفت وگو را فراهم کنند.

تعمیق روابط ایران و گامبیا

الحاجی یحیی جامه و محمود احمدی نژاد روز گذشته  پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی، ایران و گامبیا را دو کشور دوست و برادر و دارای اشتراکات فراوان خواندند.

رئیس جمهوری با خیرمقدم به همتای گامبیایی خود، گفت: ما دو دولت و دو ملت دوست و برادر هستیم و برای همکاری در همه زمینه‌ها هیچ محدودیتی برای یکدیگر قایل نیستیم.

رئیس جمهوری گامبیا نیز ضمن تشکر از دولت و ملت ایران گسترش همکاریها و روابط دیرینه دو کشور را هدف خود از سفر به تهران عنوان کرد.

یحیی جامه که به دعوت رئیس جمهوری و در پاسخ به سفر تیرماه محمود احمدی نژاد به گامبیا، به ایران سفر کرده است در مدت اقامت خود در تهران با رئیس جمهوری و دیگر مقامات بلندپایه ایرانی دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و مسایل مورد علاقه منطقه‌ای و جهانی تبادل نظر خواهد کرد.

دیدار هنیه با احمدی نژاد

رئیس جمهوری عصر جمعه در دیدار اسماعیل هنیه  نخست وزیر دولت فلسطین در دوحه قطر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط و نزول قرار گرفته است و حرکت آزادی خواهانه و مجاهدتهای مردم فلسطین روز به روز بالنده‌تر و موفق‌تر می‌شود تاکید کرد: امروز دیگر بسیاری از سیاستمداران غربی نیز درباره لزوم ادامه حیات این رژیم نامشروع دچار تردید شده‌اند و فلسفه وجودی آن زیر سؤال رفته است.

احمدی نژاد  با بیان اینکه وظیفه دینی مسلمانان جهان است که در کنار ملت فلسطین باشند گفت : قطعاً پیروزی از آن ملت فلسطین و مسلمانان است و استمرار جنایات رژیم صهیونیستی موجب سرعت گرفتن سقوط این رژیم جعلی می‌شود.

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت فلسطین نیز در این دیدار با تشکر از حمایت‌های دولت و ملت ایران از آرمان ملت فلسطین گفت: موضع درخشان جنابعالی و مردم ایران در حمایت از مبارزات برحق ملت فلسطین نشانه عمیق درک شما از مبانی اسلام است.

کد خبر 9958

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز