سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: میلان بازگشت‌اش به کورس قهرمانی را با پیروزی مقتدرانه 4 بر صفر مقابل سیه‌نا اعلام کرد.

 پس از شروعی پرانتقاد، میلان جدید به تدریج اوج گرفت و با پیروزی‌های متوالی توانست به صدرجدول نزدیک شود. این پیروزی پرگل به میلان کمک کرد تا 40 امتیازی شود و اختلافش با اینتر را با وجود داشتن یک بازی کمتر به 6 امتیاز کاهش دهد تا رویارویی هفته آینده دو تیم میلانی سرنوشت‌ساز و دیدنی باشد.

در رنسانس میلان، رونالدینیو نقش بزرگی داشته. ستاره برزیلی مقابل سیه‌نا هم موفق شد هت‌تریک کند. گل اول رونی در دقیقه دوازدهم روی یک ضربه پنالتی به ثمر رسید که قبل از آن کورچی، دروازه‌بان سیه‌نا به خاطر همین خطا روی بوریه‌لو اخراج شد. بوریه‌لو قبل از پایان نیمه‌اول توانست سانتر پیرلو را با ضربه‌ای دیدنی به گل دوم تبدیل کند. در نیمه دوم نوبت هنرنمایی رونالدینیو بود که دو گل دیدنی دیگر به ثمر برساند.

هرچند میلان با این پیروزی فاصله‌اش با اینتر را کمتر کرد، اما لئوناردو دوست ندارد درباره شانس قهرمانی تیمش صحبت کند: «اسکودتو؟ من خرافاتی نیستم، ولی بهتر است که بازی به بازی پیش برویم. فعلا شرایط خیلی خوبی داریم، ولی تنها زمان نشان خواهد داد که به کجا می‌رویم.»

مربی جوان برزیلی درباره اوج‌گیری دوباره هموطنش رونالدینیو اضافه کرد: «او یک بازیکن در کلاس جهانی است که با فوتبال تماشایی‌اش ما را به وجد می‌آورد. وقتی بازیکنی احساس کند که او را می‌خواهند، می‌تواند عملکرد بهتری درون زمین داشته باشد. رونالدینیو دوباره عطش فوتبال را پیدا کرده و پایش دوباره به گلزنی باز شده.»

لئوناردو درباره رویارویی هفته آینده با اینتر گفت:‌ «دربی در بهترین زمان فرامی‌رسد. نزدیک بودن دو تیم در رده‌بندی، بازی را جذاب‌تر می‌کند.»

شکست دوباره یوونتوس

یوونتوس اما حقیقتا در خلاف جهت میلان حرکت می‌کند و با شکست یک بر صفر در خانه کیه‌وو به رده پنجم جدول سقوط کرد. این چهارمین شکست یووه در پنج بازی اخیرش در سری A بود و حالا نه تنها این تیم دیگر مدعی قهرمانی نیست، بلکه سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را هم در خطر می‌بیند. یووه در این بازی ترزگه، یاکینتا و آموروسو، سه مهاجم اصلی‌اش به علاوه کامورانزی و سیسوکو و پولسن، دو هافبک دفاعی تیم را در اختیار نداشت و فرارا مجبور شد میکله پالوچی، مهاجمی را که به تازگی از انتقال قرضی به سینه‌نا برگشته در ترکیب تیم قرار دهد.

در عوض بوفون به ترکیب یووه بازگشته بود، ولی نتوانست در برابر شوت جنارو ساردو کار مثبتی انجام دهد. یووه با این شکست در امتیاز 33 باقی ماند و فاصله‌اش با اینتر به 13 امتیاز افزایش یافت. با این وجود فرارا هنوز به استعفا فکر نمی‌کند: «دوران بدی را سپری می‌‌کنیم و نمی‌خواهم بهانه‌جویی کنم. ولی ما غایبان مهمی داریم و آنها که بازی کردند، نهایت تلاش‌‌شان را انجام دادند. پس از دریافت گل نتوانستیم واکنشی نشان بدهیم. زمین یخ‌زده ورزشگاه کیه‌وو هم در حد استانداردهای سری A نبود. هنوز به کار خودم اعتقاد دارم.

هرچند انتظار چنین مشکلاتی را نداشتم.» روبرتو بته‌گا، مدیر یوونتوس هم در حمایت از فرارا گفت: «تیم استعداد زیادی دارد، ولی نمی‌تواند خودش را با بازی حریفان هماهنگ کند و به علاوه مشکل مصدومیت‌ها هم وجود دارد. اگر میلان توانست بحران ابتدای فصل را با اعتماد به بازیکنان و مربی پشت سر بگذارد، پس ما هم همان کار را می‌کنیم.»

اولین گل‌های تونی برای رم

رم توانست از شکست یووه به بهترین شکل استفاده کند و با پیروزی 3 بر صفر مقابل جنوا 35 امتیازی شد و به رده سوم رسید. لوکا تونی مهاجم جدید این تیم با زدن دو گل ستاره بازی بود. رانیری از عملکرد تیمش که در 10 بازی اخیر به 7 پیروزی و 3 تساوی رسیده خوشحال است. او هفته آینده با تیم سابقش یوونتوس روبه‌رو می‌شود، ولی به انتقام فکر نمی‌کند: «راه ما از هم جدا شد ولی من حالا مربی رم هستم و از این موضوع خوشحالم.»

ناپولی هم با خوش‌شانسی در خانه مقابل پالرمو به تساوی بدون گل رسید تا با 34 امتیاز به رده چهارم صعود کند. فابریتزیو میکولی مهاجم پالرمو در حالی یک ضربه پنالتی را از دست داد که هواداران پالرمو لیزری را روی چشم او انداخته بودند. او چندمین بازیکن سری A است که قربانی این حرکت غیرورزشی می‌شود.

کد خبر 99807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز