همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران توانست در دومین بازی تدارکاتی خود با یک گل از سد کره جنوبی بگذرد.

 

 

به گزارش همشهری آنلاین، ملی پوشان ایران بعد از 39 سال توانستند با تک گل مسعود شجاعی تیم ملی کره جنوبی را در خانه خود شکست دهند.

دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی از ساعت 15:30 به وقت ایران در ورزشگاه جام جهانی سئول آغاز شد که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

گل پیروزی بخش ایران را در دقیقه 36 مسعود شجاعی به ثمر رساند.

تیم ایران از سال 1971 تاکنون نتوانسته بود در کره جنوبی این تیم را شکست دهد.

به گزارش فارس، ایران در این سال در شهر سئول 2 بر صفر مقابل کره‌جنوبی شکست خورد. در سال 1977 در شهر بوسان دو تیم به تساوی صفر بر صفر رسیدند. در سال 1986 دیدار ایران و کره در وقت قانونی یک بر یک خاتمه یافت و کره در ضربات پنالتی 6 بر 5 به برتری رسید.

 در سال 2005 ایران با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کره جنوبی شد. یک سال بعد دیدار 2 تیم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و در سال 2009 نیز همین نتیجه تکرار شد. بدین ترتیب با پیروزی امروز تیم ملی کشورمان پس از 39 سال در خاک کره جنوبی این تیم را مغلوب کرد.

 تیم ملی در نیمه اول بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. پس از اینکه کره‌ای‌ها نتوانستند از موقعیت‌های به دست آمده در 30 دقیقه ابتدایی مسابقه استفاده کنند؛ این تیم ملی ایران بود که با استفاده پژمان نوری از اشتباه مدافع کره و فرصت طلبی شجاعی به گل رسید.

 با شروع نیمه دوم تیم میزبان فشار زیادی روی دروازه ایران وارد کرد که با هوشیاری مدافعان و دروازه‌بان تیم ملی ضربات آنها به بار ننشست و دست خالی زمین مسابقه را ترک کردند.

 قضاوت این دیدار به عهده داوری از مالزی بود که به هادی عقیلی، آندرانیک تیموریان و محمد نصرتی از ایران و جونگ سونگ از کره جنوبی کارت زرد نشان داد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸