همشهری آنلاین: لو ژیاوینگ،‌زن 88 ساله چینی که برای گذران زندگی به جمع‌آوری و بازیافت زباله‌ها مشغول بود،‌ در حدود 40 سال از زندگی‌اش را به یافتن بیش از 30 نوزاد چینی در میان زباله‌ها و نگهداری از آنها اختصاص داده‌است.

 

 

وی به همراه همسرش که در حدود 17 سال پیش از دنیا رفته است، در طول زندگی خود بیش از 30 نوزاد چینی را در میان زباله‌های خیابان جینهوا در استان شرقی ژجیانگ یافته‌اند که از این میان سرپرستی چهار نوزاد را خود به عهده گرفته و بقیه را به دوستان و اعضای خانواده سپردند.

جوانترین فرزند این زن 88 ساله که اکنون هفت سال سن دارد زمانی در میان زباله‌ها یافته شد که لو ژیاوینگ 82 سال سن داشت با این‌همه وی با وجود کهولت سن نتوانست به راحتی نوزاد را در میان زباله‌ها رها کند و وی را با خود به منزل برد.

به گفته لو،‌تمامی این رویدادها زمانی آغاز شد که وی در سال 1972 اولین نوزاد را در حین جمع‌آوری زباله پیدا کرد. این نوزاد دختربچه‌ای بود که در میان زباله‌ها رها شده بود و در صورتی که لو او را نجات نمی‌داد،‌نوزاد جانش را از دست می‌داد. با بزرگ‌تر شدن این دختربچه لو به علاقه‌اش به نگهداری از کودکان پی برد.

لو ژیاوینگ که اکنون در اثر ابتلا به بیماری کلیوی در بیمارستان بستری بوده و وضعیت وخیمی دارد،‌خود مادر دختری است که اکنون 49 سال سن دارد. وی بخش بزرگی از زندگی خود را صرف جستجو و یافتن نوزادانی کرد که رها شده‌بودند تا از آنها نگهداری و حمایت کند.

پدیده دور انداختن نوزادان در چین به بحرانی دردناک تبدیل شده که در اثر گسترش فقر در میان خانواده‌ها روز‌به‌روز فراگیرتر می‌شود. به علاوه بسیاری از این نوزادان قربانی سیاست تک‌فرزندی کشور چین می‌شوند که ارجحیت آن یک فرزند نیز با پسران است و از این رو نوزادان دختر معمولا مورد توجه قرار نمی‌گیرند و عده‌ای آنها را دور می‌اندازند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹