همشهری آنلاین: مطالعه اخیر سازمان ملل متحد درباره امید به زندگی نشان می‌دهد ایالات متحده آمریکا از نظر امید به زندگی شهروندان از بسیاری از کشورهای جهان عقب‌تر است.

امید به زندگی در زمان تولد به تعداد سال‌هایی گفته می‌شود که انتظار می‌رود یک نوزاد زندگی کند، در شرایطی که الگوی مرگ‌و‌میر در طول زندگی نوزاد ثابت باقی‌بماند.

در این مطالعه سازمان ملل متحد که بر روی امید به زندگی تا سال 2015 مطالعه شده،‌ نشان داده شده‌است که زنان ژاپنی و هنگ‌کنگی با وجود اینکه به ترتیب 87 و 86 سال عمر می‌کنند،‌ برای اولین بار پس از 25 سال دچار تنزل در میزان امید به زندگی شده‌اند،‌ زیرا این پدیده از 86.30 سال در 2010 به 85.90 سال در 2011 کاهش یافته است. این میزان برای زنان هنگ‌کنگی 86.7 سال اعلام شده‌است.

همچنین میزان امید به زندگی مردان ژاپنی از سال 2010 تا 2011 از 79.55 سال به 79.44 سال رسیده است در حالی‌که امید به زندگی مردان هنگ‌کنگی در سال 2011  80.5 سال اعلام شده‌است.

میزان امید به زندگی در میان مردان و زنان آمریکایی نیز به ترتیب 76 و 81 سال اعلام شده و به همین دلیل این کشور در دسته 10 کشور برتر جهان با بیشترین میزان امید به زندگی قرار نگرفته است.

10 کشور برتر جهان با بیشترین امید به زندگی در زمان تولد در دوره زمانی 2010 تا 2015 در میان زنان کشورهای ژاپن،‌ هنگ‌کنگ،‌ فرانسه،‌ ایتالیا،‌ اسپانیا،‌ سوئیس،‌ استرالیا، اطریش، جزایر کای‌من، و ماکائو اعلام شده‌اند. کمترین میزان امید به زندگی نیز در میان زنان کشورهای لسوتو،‌ افغانستان، سیرالئون، سوازیلند،‌ گینه‌بیسائو، زامبیا، بوتسوانا، جمهوری آفریقای مرکزی و جمهوری دموکرات کنگو پیش‌بینی شده است.

این آمار در میان مردان کشورهای مختلف متفاوت است. کشور برتر با بیشترین میزان امید به زندگی مردان کشور استرالیا و کمترین میزان امید به زندگی نیز در میان مردان کشور کنگو عنوان شده است.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰