همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور و پس از آن رئیس قوه قضائیه برای شرکت در جلسه سران سه قوه به ساختمان بهارستان رسیدند و حدود ۹۰ دقیقه با هم جلسه برگزار کردند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان دقایقی قبل برای شرکت در جلسه سران سه قوه وارد ساختمان بهارستان شد.

احمدی‌نژاد در بدو ورود به ساختمان مجلس مورد استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بعد از این استقبال، هم‌اکنون علی لاریجانی در دفتر کار خود میزبان احمدی نژاد است و سران قوه مجریه و مقننه هنوز منتظر حضور رئیس قوه قضائیه هستند. (12:58)

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه با استقبال برادر بزرگترش، علی لاریجانی به منظور شرکت در نشست سران سه قوه در مجلس حضور یافت.(13:8)

نشست مشترک سران سه قوه  در دفتر لاریجانی در بهارستان، رسما آغاز شد. گفته می‌شود ناهار کاری، نخستین برنامه این نشست است.(13:10)

جلسه سران 3 قوه که در پشت درهای بسته آغاز شده بود، پایان یافت (14:33)

مهمترین نتایج این جلسه به نقل از سران قوا در جدول زیر آمده است:

سران قوا مهمترین اظهارات
علی لاریجانی
  • مسائل اقتصادی و لایحه بودجه محور جلسه سران قوا بود.
  • رییس‌جمهور اعلام کرد لایحه بودجه 92 در جلسه 6 یا 8 اسفند ماه به مجلس ارائه می‌شود.
  • در این جلسه درباره حوادث مهم منطقه مانند سوریه، فعالیت‌های هسته‌ای کشور، بودجه و کیفیتی که در تنظیم آن رعایت شده و برخی مسائل گرانی‌ها صحبت شد.
  • در خصوص گرانی تمهیداتی برای کنترل تورم اندیشیده شد و اینکه چگونه تولید کشور از طریق صندوق توسعه ملی رونق پیدا کند و لایحه بودجه به نحوی باشد که به کمک تولید آید مورد بحث قرار گرفت.
  • مجلس آماده است تا هر چه سریعتر بررسی لایحه را در دستور کار قرار دهد.
  • این جلسه وجه همت خود را در این خصوص قرار داده بود که چگونه می‌شود در مسائل معیشتی مردم به آنها کمک کرد به گونه‌ای که مسائل حاشیه‌ای بر آن سایه نیاندازد. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مسائل اصلی کشور باید در این جلسات مدنظر قرار گیرد، ما این جلسه از سران قوا دعوت کردیم تا با بحث راجع به این موضوع، محور کار را بر رونق تولید قرار دهند.
  • در جلسات دولت و مجلس ما به این نتیجه رسیدیم که همان تأکیدات رهبری نیز در این خصوص بود که با تهیه بسته‌ای به مردم کمک کنیم و این تصمیم‌گیری انجام شد و به زودی نیز اجرا می‌شود.
  • با توجه به اینکه مجلس در این فرصت کوتاه نمی‌تواند کل لایحه بودجه را بررسی کند لایحه چند دوازدهم ضروری است.
  • پس از دریافت لایحه بودجه مجلس به سرعت کار بررسی آن را آغاز خواهد کرد و نمایندگان فرصتی برای ارائه پیشنهادات خود خواهند داشت و سپس در کمیسیون تلفیق و صحن بررسی می‌شود و در صورتی که کارها تمام نشود بحث چند دوازدهم مطرح می‌شود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷