همشهری آنلاین: هنرمندی اسپانیایی با ابتکاری جالب از ترکیب تصاویر کیهانی که تلسکوپ فضایی هابل به ثبت رسانده مجموعه‌ای از پرتره‌های انسانی را خلق کرده‌است.

براساس گزارش فاکس، سرجیو آلبیاک با استفاده از تصاویر هابل، اجزای صورت انسان را هویتی کیهانی بخشیده است. وی نام این مجموعه عکس را پرتره‌های استار‌داست (غبار ستاره‌ای) نامیده است.

در این پروژه افراد تصاویر خود را برای آلبیاک ارسال می‌کردند و وی نیز با استفاده از نرم‌افزاری که خود طراحی کرده، دو تصویر کیهانی که توسط هابل به ثبت رسیده را انتخاب کرده و با تصویر انسان ترکیب کرد. وی برخلاف دیگر هنرمندان که از کاغذ و مداد استفاده می‌کنند، از رایانه به عنوان سطح واسط استفاده کرده‌است.

البیاک باتعریف کنترل‌هایی که عوامل تابع طراحی را ایجاد می‌کردند و همچنین بهره بردن از درجه‌ای از تصادفی‌بودن در کد‌های نرم افزار، خروجی‌های مورد نظرش از ترکیب تصاویر را انتخاب کرده و آنها را رنگ‌آمیزی می‌کرد.

وی‌ تاکنون هزار و 250 نمونه از این پرتره‌ها را خلق‌ کرده‌است و قصد دارد تعداد آنها را به 100 هزار برساند. وی در وب‌سایتش نوشته زندگی فانی است اما خلاقیت جاودان است و هنرمند قدرت خلق آثار هنری ابدی را دارد،‌اما تنها تعدادی از آنها تحت جبر زمان جاودان خواهند شد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵