هنر>فریبا خانی: گاهی‌ اجسام فکر می‌کنند. حس دارند و خیلی با شعورند. گاهی‌ اجسام می‌گویند که به ما نگاه کن، با تو قصه‌ای داریم. یک قصه‌ی بلند...

این اجسام زبان دیگری برای حرف زدن دارند. نه آن‌طور که ما حرف می‌زنیم. یک مجسمه‌ساز هنرش این است که به اجسام روح ببخشد و آن‌ها را به سخن گفتن وادارد؛ طوری که ما هم صدایشان را بشنویم و حرف‌هایشان را ببینیم. نمایشگاه آثار منتخب مجسمه‌سازان ایران از پنج‌شنبه 10 مرداد تا  پنج‌شنبه 17 مرداد، در خانه‌ی هنرمندان ایران برپا شده است تا من و تو به تماشایشان بایستیم و سخنشان را بشنویم. 100 مجسمه را می‌توانیم در این نمایشگاه ببینیم؛ مجسمه‌هایی که با متریال‌ها  و تکنیک‌های متفاوت ساخته شده‌اند.

«سعید شهلاپور» یکی از اعضای هیئت انتخاب آثار درباره‌ی این نمایشگاه به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: « نمایشگاهی که می‌بینید یک نمایشگاه با موضوع آزاد است و با متریال‌های متفاوت. هیئت بازبینی کارها را برای نمایشگاه انتخاب کرده‌اند و سعی شده که آثاری متناسب با فضای خانه‌ی هنرمندان ایران انتخاب شود؛ اما این نکته‌ قابل تأمل است که هنرمندان برای ارائه‌ی آثارشان در این نمایشگاه، ملزم شده‌اند از مواد و متریال ماندگار در خلق آثارشان استفاده کنند تا این آثار تداعی کننده‌ی ماکت نباشد.»

به گفته‌ی شهلاپور «هر هنرمند با یک یا چند مجسمه در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و امکان فروش آثار نیز در این نمایشگاه فراهم شده است.»

گفتنی است علاوه بر سعید شهلاپور، «محمدرضا ذبیح‌الله‌پور»، «بیژن غنچه‌پور»، «ستاره بریرانی» و «معصومه روستا» در هیئت انتخاب آثار این نمایشگاه عضویت داشته‌اند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا پنج‌شنبه 17 مرداد (از ساعت 14 تا 20/30) فرصت دارند تا به نگارخانه‌های استاد ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان خانه‌ی هنرمندان ایران بروند و این مجسمه‌ها را ببینند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵