همشهری آنلاین: حضور یک راننده خانم اتوبوسران در دانشگاه یزد که هم مایه علاقه و استقبال بسیاری از دختران دانشجو و هم مایه تعجب آنها شده است، به عنوان یکی از رویدادهایی که فرهنگ دانشگاهی و فرهنگ عمومی را به یکدیگر پیوند می‌زند، وقتی جذاب‌تر می‌شود که پای صحبت‌های اتوبوسران زن بنشینی.

گفت‌وگو با اعظم‌السادات میر شریف، راننده سرویس دانشجویان دانشگاه یزد به نقل از پایگاه رسمی دانشگاه یزد در ادامه آمده است:

  • خانم میر شریف؛ چند سال است که به شغل رانندگی مشغول هستید؟

مدت زیادی است به شغل رانندگی مشغول هستم و قبل از این هم راننده سرویس بچه‌های مدرسه پسرانه نابینایان در یزد بودم و در حال حاضر هم اگر وقت داشته باشم باز هم این کار را ادامه می‌دهم. هر چند وقت زیادی را به آن اختصاص می‌دادم و در بعضی مواقع تمام روز را صرف رانندگی می‌کردم ولی رانندگی روی اتوبوس را شش ماه است که به طور اتفاقی در دانشگاه یزد آغاز کردم و ساعات کاری هم مناسب‌تر است، راضی هستم.

  • چند فرزند دارید و آیا فرزندان شما هم به رانندگی علاقه دارند؟ عکس‌العمل شما چگونه است؟

دارای سه فرزند هستم و آنها هم به رانندگی علاقه دارند ضمن اینکه من هم در کودکی بسیار علاقه و استعداد در یادگیری رانندگی داشتم؛ برای رانندگی فرزندانم بسیار محتاط هستم چراکه در گذشته جمعیت کمتر بود ولی امروزه خطر تصادفات بسیار بیشتر شده است و این موضوع اجازه نمی‌دهد تا به سادگی وسایل نقلیه را در اختیار فرزندان قرار دهیم و احتیاط بیشتری لازم است.

  • به رانندگی علاقه‌مند بودید یا به طور اتفاقی وارد این شغل شدید؟

از دوران کودکی به رانندگی خیلی علاقه داشتم و همین پیشرفت سریع من در یادگیری رانندگی باعث شد این شغل را انتخاب کنم و زمانی که به رانندگی مشغول هستم آرامشی به دور از هرگونه دغدغه‌های زندگی را احساس می‌کنم و در کل جاده را دوست دارم.

  • تا کنون مسافرت بین استانی هم داشتید؟

مدت کوتاهی در پایانه اصفهان به رانندگی مشغول بودم و بعد از آن هم از سوی تعاونی‌های یزد - شیراز درخواست همکاری داشتم که نپذیرفتم.

  • با توجه به اینکه اولین راننده خانم در دانشگاه یزد هستید، برخورد دختران دانشجو و همکاران در دانشگاه را چگونه دیدید؟

دانشجویان استقبال خیلی خوبی داشتند و بعضاً ابراز خوشحالی می‌کردند و می‌گفتند افتخار می‌کنیم که راننده خانم در دانشگاه است، دانشجوها خیلی راحت‌تر و زودتر این قضیه را پذیرفتند و انگار برایشان چیز زیاد عجیبی نبوده است و همیشه اظهار خوشحالی می‌کردند و همکاران نیز در ابتدا متعجب بودند ولی به مرور زمان این موضوع برای خیلی‌ها جا افتاده شده است.

  • صحبت شما با دانشجویانی که از اتوبوس شما استفاده می‌کنند، چیست؟

دانشجویان باید بیش از این قدر وقت را بدانند و بیشتر وقت‌شناس باشند، زمانی که وارد اتوبوس می‌شوند برای حرکت اتوبوس عجله نکنند، نظم و انضباطی که رانندگان نقلیه دانشگاه یزد به آن مقید هستند مثال‌زدنی است و همه با مشخص بودن جایگاه‌ها و ساعت‌های رفت‌وآمد کاملاً مقید به رعایت کردن قانون و برنامه تعیین‌شده هستند.

  • صحبت شما با بانوان چیست؟

هر شغلی در ابتدا دشوار به نظر می‌رسد، همیشه توانمندی‌های خود را جدی بگیرند و خود را باور داشته باشند حتی در رانندگی چرا که من به عنوان یک خانم تمام امتحانات رانندگی را در همان بار اول با موفقیت می‌گذراندم در حالی که برخی آقایان چندین بار رد می‌شدند و این نشان می‌دهد که خانم‌ها هم می‌توانند، اگر استعداد خود را باور کنند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰