در فضای مجازی تصویری در حال انتشار است که در آن عنوان شده در قبض آب مشترکان مبلغی با عنوان جوانی جمعیت اخذ می‌شود که برخی این مبلغ را ۴ هزار تومان عنوان کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس پیگیری‌های ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مبلغ و ردیف آن فقط در قبض مشترکان پر مصرف اعمال و درج شده و برای سایر مشترکان چنین موضوعی صحت ندارد. 

بر اساس پیگیری‌ها در ماده ۷۲ قانون جوانی جمعیت آمده که دولت مکلف است جهت اجرای احکام این قانون بودجه لازم را در قوانین بودجه سنواتی و در ردیف‌های مشخص از محل درآمدهای ذیل برحسب نیاز تأمین و اختصاص دهد.

در بند «ر» تبصره یک ماده ۷۲ قانون جوانی جمعیت افزوده: ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از افزایش هزار ریال (۱۰۰ تومانی) به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب شهری مشترکان پرمصرف آب از طریق شرکت‌های آبفای شهری و به حساب خزانه واریز شود.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد تا برای سال ۱۴۰۱ اجرایی شود که مبلغ ۱۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب آب از مشترکانی که بالای الگوهای تعیین شده مصرف دارند، بر اساس این قانون اخذ خواهد شد و هم‌ اکنون در قبض آب مشترکان پرمصرف درج شده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    با سلام قابل توجه مسولین محترم کشور این الگویی که متاسفانه برای مصارف کم تعریف شده و مسولین اب وبرق شعار مجانی بودن انرا میدهند فقط برای خانه باغ های سرمایه داران خوبه ،شما یه امار بیطرفانه بگیرید و معلوم‌کنید بجز خانه باغها و خانه های خالی چند در صد مصرف کننده های واقعی مسکونی مشمول این تعرفه میشوند ،با قاطعیت میشود گفت صفر خانه.اصلا امکان ندارد یه خانواده بتونه این سقف رعایت کنه ،چرا شعار الکی میدیم که هی اعصاب مردم ناراحت کنیم ،خب قیمت واقعی انرژی باید توسط مصرف کننده پرداخت شود البته تورم ان باید دولت پرداخت کند چون مردم مسول ومسبب تورم نیستند.از کسانی که استخر دارند یا مصرف غیر متعارف دارند هم باید جریمه غیر عادی بودن در حد اصلاح وعادی شدن مصرف اخذ شود.