تصاویری از انتقال پیکر جانباختگان و مصدومان حادثه اتوبوس زائران پاکستانی به این کشور منتشر شد.

به گزارش همشهری آنلاین، آیین اقامه نماز و تشییع پیکر جانباختگان حادثه دلخراش اتوبوس زائران پاکستانی که با بدرقه با شکوه مسئولان ایرانی از شهر یزد جمعه شب به پاکستان منتقل شد، با حضور شخصیت‌های سیاسی، مسئولان نظامی و روسای گروه‌های مذهبی این کشور در شهر جیکب آباد در جنوب پاکستان برگزار شد.

جدیدترین تصاویر از محل واژگونی مرگبار اتوبوس حامل زائران پاکستانی + ویدئو | تلاش نیروهای امداد برای خارج کردن حادثه دیدگان

هواپیمای اختصاصی سی - ۱۳۰ نیروی هوایی پاکستان پیکر جانباختگان و مصدومان حادثه اتوبوس زائران این کشور را از یزد به شهر جیکب آباد واقع در ایالت سِند در جنوب پا کستان منتقل کرد.

در این آیین که به صورت زنده از تلویزیون ملی پاکستان پخش شد، مقامات ارشد دولت ایالتی، مسئولان نظامی و رهبران گروه‌های شیعه این کشور حضور یافتند. آیین اقامه نماز بر پیکر جانباختگان در پایگاه هوایی «شهباز» با حضور وزیر اطلاع رسانی دولت ایالت سِند، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی و همچنین اعضای خانواده‌های قربانیان برگزار شد.

بنا بر دستور شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، هواپیمای اختصاصی نیروی هوایی این کشور برای انتقال پیکر قربانیان حادثه اتوبوس و مصدومان به یزد اعزام شد.

مراسم بدرقه مصدومان و جانباختگان حادثه اتوبوس زائران پاکستانی عصر جمعه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، مردم و مسئولان و سفیر پاکستان در فرودگاه شهید صدوقی (ره) برگزار شد.

اتوبوس حامل زائران اربعین سه‌شنبه شب گذشته از پاکستان به سمت مرز چذابه در حال حرکت بود که به دلیل ایجاد نقص فنی در ترمز اتوبوس در منطقه دهشیر شهرستان تفت استان یزد واژگون شد که در این حادثه ۲۸ نفر جان باختند و ۲۳ نفر مصدوم شدند.

آخرین وضعیت زائران پاکستانی مصدوم + ویدئو | وضعیت ۷ نفر وخیم است

سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان و محمد مدثر تیپو سفیر این کشور در پاکستان از همکاری مسئولان ایرانی و کمک‌های فوری نهادهای انتظامی و بیمارستانی ایران پس از رخداد دلخراش اتوبوس زائران پاکستانی قدردانی کردند.

سفیر پاکستان در ایران، گفت: چنین احساسات و مهربانی را فقط می‌توان در کشوری مثل ایران مشاهده کرد و همدلی شما را فراموش نمی‌کنیم.

تصاویری از انتقال پیکر جانباختگان و مصدومان حادثه اتوبوس زائران پاکستانی ببینید.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha