پناهگاه سن پائولی ساختمان غول پیکری است که طی جنگ جهانی دوم برای محافظت از ساکنان شهر هامبورگ در برابر حملات بمباران متفقین ساخته شد. تغییر باورنکردنی پناهگاه جنگ جهانی دوم در آلمان را در ادامه ببینید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، پناهگاه سن پائولی، ساختمان غول پیکری است که طی جنگ جهانی دوم برای محافظت از ساکنان شهر هامبورگ، آلمان در برابر حملات بمباران متفقین ساخته شد. این سازه زمانی نشانی از ایدئولوژی نازی ها بود، اما اکنون به فضای هتل و رستورانی سبز با ظاهری منحصر به فرد و یک پارک بزرگ و "مسیر کوهستانی" تبدیل شده است.

تبدیل پناهگاهی قدیمی به کوهی سرسبز

پناهگاه سن پائولی در ابتدا فلاکتورم چهار نام داشت و در سال ۱۹۴۲ ساخته شد. این ساختمان ظرفیت رسمی ۱۸۰۰۰ نفر را داشت، اما تقریبا برای ۲۵۰۰۰ نفر از ساکنان هامبورگ محافظت و سرپناه ارائه کرد. زمانی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید، متفقین قصد داشتند پناهگاه سن پائولی را منفجر کنند، اما به دلیل دیوارهای ضخیم و موقعیت مرکزی پناهگاه که این اقدام را ناایمن می کرد، از تصمیم خود منصرف شدند.

تصاویر جالب پناهگاه جنگ جهانی دوم در آلمان | تغییر باورنکردنی این پناهگاه و دیوارهای ضخیمش را ببینید

در سال های پس از جنگ، ساختمان این پناهگاه به عنوان یک مرکز هنری و فرهنگی و همچنین مکانی برای برگزاری کنسرت و مرکز رویدادها مورد استفاده قرار گرفت. افزون بر این، بخش الحاقی عظیمی به ساختمان پناهگاه سن پائولی اضافه شده است که توسط ۱۶ ستون فولادی پشتیبانی می شود. این بخش الحاقی شامل پنج طبقه است و ارتفاع سازه را از ۳۵ متر به ۵۸ متر از سطح زمین رسانده است. این بخش شامل یک هتل، رستوران، کافه و فضاهای اجتماعی می شود.

فضای عمومی تفریحی این ساختمان تعدادی از جنبه های اکولوژیکی، فرهنگی و تاریخی را با هم ترکیب می کند. افزون بر باغ شهری دیدنی، فضاهایی برای فرهنگ منطقه ای، فضاهای نمایشگاهی، تاسیسات باغبانی شهری، یک سالن سه میدانی برای رویدادهای ورزشی و فرهنگی مدارس، و یک هتل وجود دارد. افزون بر این، این مکان تاریخی برای نخستین بار دارای یک مرکز یادبود و اطلاعات است.

حدود ۲۳۰۰۰ درخت و گیاه، پارکی زیبا را روی قسمت بالای پناهگاه سن پائولی شکل می دهند. افراد به صورت رایگان می توانند از این پارک بازدید کنند، اگرچه برای رسیدن به آن باید از ۳۳۵ پله بالا رفت یا در مسیر کوهستانی ۵۶۰ متری اطراف فضای بیرونی پیاده روی کرد. این مسیر امکان مشاهده و لذت بردن از مناظر شهر را فراهم می کند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha