دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با توجه به اینکه قیمت یورو در حال کاهش و قیمت دلار در حال افزایش است، موضوع چگونگی تغییر سبد ارزی را بررسی می‌کنیم.

به گزارش مهر، محمود بهمنی در جمع خبرنگاران افزود: زمانی که قیمت دلار ثابت بود و تاحدودی نیز کاهش یافت و قیمت یورو بالا رفت، ایجاب می‌کرد که بانک مرکزی، سبد ارزی خود را تغییر دهد که چنین کاری را نیز انجام داد اما هم‌اکنون قیمت یورو در حال کاهش و قیمت دلار در حال افزایش است، بنابراین بانک مرکزی در حال بررسی این موضوع است که چگونه برای تغییر سبد ارزی وارد عمل شود.

وی در مورد لیست ممنوع‌الخروجی‌های نظام بانکی کشور گفت: هیچگاه بانک مرکزی کسی را ممنوع‌الخروج نمی‌کند بلکه این بانک بنا به تقاضای سیستم بانکی اقدام به ممنوع الخروج می‌کند؛ چرا که بانک مرکزی تسهیلات پرداخت نمی‌کند.   بهمنی بر ورود اسکناس‌های 10 هزار تومانی تا پایان خردادماه سال‌جاری به بازار تاکید کرد.

قیمت‌های بازار سرمایه حبابی نشود

رئیس‌کل بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که بخشی از سرمایه‌های نظام بانکی به سمت بازار سرمایه حرکت کرده‌اند، آیا این موضوع به نظام بانکی ضربه نمی‌زند؟ اظهارداشت: این موضوع ضربه به نظام بانکی نیست، زیرا بازار سرمایه نیز باید فعال شود اما نه بازاری که قیمت‌ها در آن به‌صورت حبابی باشد.

کد خبر 107601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز