سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 10 اردیبهشت ماه جاری نسبت به هفته قبل، از افزایش قیمت برخی اقلام خوراکی حکایت دارد

براساس این گزارش، قیمت انواع برنج داخلی و خارجی،  گوشت مرغ،  قند و چای خارجی و حبوبات افزایش داشته و قیمت برخی دیگر از اقلام خوراکی با تثبیت یا کاهش مواجه بوده است.

بانک مرکزی با بررسی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران طی هفته مذکور اعلام کرده است: در گروه برنج قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی معادل 3/1 درصد و برنج داخله درجه یک و 2 هر یک 2/0 درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته است. همچنین در گروه حبوب نیز بهای نخود معادل 4/0 درصد، عدس 6/0 درصد، لوبیا چیتی 5/0 درصد و لوبیا قرمز 1/0درصد افزایش داشته است.

این گزارش می‌افزاید: در هفته گذشته بهای گوشت مرغ معادل 3/1درصد افزایش داشته اما قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بوده است. همچنین قیمت قند معادل 3/0درصد و چای خارجی 2/0درصد افزایش اما بهای روغن نباتی مایع یک درصد کاهش داشته و قیمت شکر و روغن نباتی جامد نسبت به هفته قبل ثابت بوده است.

طی هفته مذکور در گروه لبنیات قیمت کره پاستوریزه معادل 2/0درصد کاهش و بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بوده است. همچنین قیمت تخم مرغ معادل 3/4 درصد کاهش داشته و این محصول شانه‌ای 19200  تا 32000 ریال به فروش می‌رسید.

در هفته مورد گزارش، در گروه میوه‌های تازه نیز بهای همه اقلام این گروه بین 2/1درصد تا 8/12درصد کاهش داشته و در گروه سبزی‌های تازه نیز قیمت کدو سبز معادل 6/1درصد، سیب‌زمینی 3/3 درصد و سبزی‌های برگی 6/0درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته  اما بهای سایر اقلام این گروه بین 3/0درصد تا 5/11درصد کاهش داشته است.

کد خبر 106684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز