واشنگتن: یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا به‌صورت جدی به مدیران شرکت‌های مختلف توصیه کرده است که پدال‌زدن را به عنوان راهکاری ساده برای تامین سلامت کارمندهای خود در نظر بگیرند.

pedal

در گزارش این موسسه تحقیقاتی با اشاره به بیماری‌ها و عوارض ناشی از ساعت‌ها بی‌تحرکی کارمندهای پشت میز نشین دستگاه‌های ورزشی مانند دوچرخه ثابت راهکاری ارزان وساده برای ورزش کارمندها در محیط کار توصیف شده است. به همین خاطر به مدیران پیشنهاد شده شرایطی را فراهم کنند که کارمندها در اوقات بیکاری یا حتی در هنگام کار با رایانه بتوانند پدال بزنند. تحقیق انجام شده از سوی این موسسه نشان می‌دهد کارمندهایی که بتوانند در محیط کار امکان ورزش داشته باشند علاوه بر سلامت بیشتر، راندمان کاری بهتری دارند.

بازگشت به کار راننده پولدار

لندن: یک راننده اتوبوس با وجود برنده‌شدن جایزه‌ای هنگفت در یک مسابقه به سر کار قدیمی خود بازگشته است! آقای کوین‌هالستد،47‌ساله به‌تازگی در یک مسابقه برنده جایزه2.3 میلیون پوندی شد و یک شبه علاوه بر شهرت به این ثروت قابل توجه رسید. با وجود اینکه آقای هالستد دیگر نیازی به کار کردن ندارد و می‌تواند با سرمایه‌گذاری پولش زندگی راحتی داشته باشد به سر کار خود به عنوان راننده اتوبوس بازگشته است. این مرد انگلیسی می‌گوید شغلش را به‌شدت دوست دارد و نمی‌تواند بدون دیدن همکارانش حتی با داشتن پول زیاد زندگی کند. آقای هالستد می گوید زندگی‌اش با این جایزه تغییر کرده اما خودش همان آدم قبل است. قرار است او به‌زودی با بخشی از پولش اتوبوس جدیدی بخرد.

شبیه‌سازی فرود روی مریخ

مسکو: گروهی از فضانوردان شرکت‌کننده در یک طرح تحقیقاتی روسیه پس از 257‌روز حبس در کپسولی فلزی و بدون پنجره، در حالی که لباس‌های سنگین ویژه راهپیمایی فضایی را بر تن داشتند، وارد اتاقی پوشیده از شن سرخ شدند تا فرود بر سطح مریخ را تجربه کنند. در این پروژه تحقیقاتی 500‌روزه که با هدف بررسی تاثیرات روحی و فیزیکی سفرهای طولانی مدت فضایی روی انسان در یک مرکز تحقیقاتی روسیه در حال انجام است 8‌فضانورد شرکت دارند. 3‌نفر از افراد این گروه توانستند در محیط شبیه‌سازی شده مریخ فعالیت‌های تعیین شده را انجام دهند. مقام‌های آژانس فضایی روسیه پیش‌بینی کرده‌اند که با موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌ها تا 20‌سال دیگر سفر واقعی به مریخ صورت خواهد گرفت.

جنجال شیرین‌کاری در بزرگراه

فلوریدا: انتشار یک فیلم از مرد جوانی در آمریکا این روزها حسابی جنجال‌ساز شده است. قضیه از این قرار است که این فیلم مرد جوانی را نشان می‌دهد که هنگام رانندگی در بزرگراه به‌صورت ناگهانی هدایت خودرو را رها می‌کند و خود را به روی سقف می‌رساند. این مرد مانند صحنه‌های فیلم‌های سینمایی برای مدت دست‌کم 20‌ثانیه روی سقف خودرو باقی می‌ماند و دوباره به‌داخل خودرو و پشت‌فرمان برمی‌گردد. این کار خطرناک انتقادهای شدیدی را به خاطر به خطر انداختن جان دیگران به دنبال داشته است. برخی از بینندگان هم عقیده دارند که این فیلم باحقه تهیه شده و فرد دیگری در خودرو به صورت مخفیانه(به عنوان نمونه با استفاده از یک دوربین ویدئویی) در حال هدایت خودرو بوده است.

کد خبر 128398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز