ریگا: خوردن تنقلات در سینما توسط یک مرد 42‌‌ساله در لتونی به قیمت جانش تمام شد! قضیه از این قرار است که این مرد درحال خوردن تنقلات در سینما هنگام تماشای یک فیلم بود که سر و صدای او باعث مشاجره وی با مردی 27‌ساله شد.

در حالی که مردم تصور می‌کردند این مسئله پس از دعوای دو طرف تمام می‌شود اما این ماجرا پایان خونینی داشت. این مرد 27‌ساله در عین ناباوری مردم با اعلام اینکه نتوانسته است بسیاری از دیالوگ‌های فیلم را متوجه شود با سلاح کمری خود به سوی مرد 42‌ساله شلیک کرد. تلاش پزشکان فایده‌ای نداشت و این مرد پس از انتقال به بیمارستان، جانش را از دست داد. این فیلم یکی از نامزدهای اصلی مراسم اسکار امسال است.

تغییر نام شهر برای کاهش تصادفات

کانبرا: نام شهر کوچکی در استرالیا در تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی به صورت موقت تغییر کرده است! نام این شهر پیش از این اسپید(سرعت) بود اما با تلاش‌های گروه‌های مختلف، اکنون از سوی مسئولان شهر نامش برای یک ماه به «سرعت می‌کشد» تغییر کرده است. فعالان اجتماعی که ماه‌ها دراین باره تلاش کرده‌اند امیدوار هستند که این مسئله باعث کاهش سرعت خودروها و تصادفات رانندگی در این منطقه شود.

ایده اصلی این کار از سوی یکی از مقام‌های منطقه مطرح شد و مردم از این مسئله استقبال کردند. این مقام بر اساس قول خود با تغییر نام این شهر مبلغ 10‌هزار دلار استرالیا به یک انجمن خیریه در این شهر کمک بلاعوض اهدا کرده است.

پیچیده‌ترین جورچین جهان

آمستردام: یک مرد هلندی پیچیده‌ترین مکعب روبیک جهان را ساخته است که حتی خودش هم به‌سختی می‌ تواند آن را حل کند! آقای اسکار ون دیونتر،45‌ساله که علاقه خاصی به سرگرمی‌های فکری دارد پس از خسته شدن از مکعب‌های روبیک معمولی تصمیم گرفت که نمونه پیچیده‌‌تری از آن بسازد. مکعب ساخته شده توسط این مرد هلندی در هر وجه خود 17 ردیف دارد و در مجموع شامل هزار و 539 خانه است. آقای ون‌دیونتر که مکعب‌های روبیک معمولی را در 2‌دقیقه حل می‌کند می‌گوید با روزها وقت گذاشتن هم گاهی نمی‌تواند از پس اختراع خود بربیاید. مکعب روبیک نوعی جورچین است و یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های فکری جهان به حساب می‌آید.

تجهیز کالسکه به فناوری‌های روز

لندن: یک پدر انگلیسی علاقه‌مند به فناوری‌های جدید، کالسکه بچه‌ یک‌ساله‌اش را به تجهیزات پیشرفته مجهز کرده است! آقای ریچارد‌بری روی کالسکه بچه‌اش یک دستگاه پخش دی‌وی‌دی قرار داده است تا هری یک‌ساله بتواند با خیال راحت، هنگام گردش، کارتون تماشا کند.

علاوه بر این یک دستگاه برای گرم‌کردن شیشه شیر، جاروبرقی کوچک برای تمیز کردن کالسکه، دستگاه پخش موسیقی و یک دستگاه موقعیت‌یاب جغرافیایی از دیگر تجهیزات نصب شده روی این کالسکه است. آقای ریچارد بری، برای تامین انرژی این وسایل هم تعداد زیادی پنل خورشیدی روی کالسکه نصب کرده است تا از نور خورشید در هنگام گردش استفاده بهینه شود. این کالسکه نظر بسیاری از مردم را تاکنون به خود جلب کرده است.

کد خبر 128859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز