چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

لاپاز: 25‌شیر که تاکنون مجبور به اجرای نمایش در یک سیرک بودند به‌زودی زندگی جدیدی را شروع خواهند کرد.

bolivia lions

این شیرها زندگی سختی را در سیرکی در بولیوی داشتند و این مسئله یک پیروزی بزرگ برای گروه‌های حامی حقوق حیوانات به‌حساب می‌آید. 2‌سال پیش دولت بولیوی به‌عنوان اولین کشور در جهان استفاده از حیوانات را در سیرک‌ها ممنوع کرد و انتقال این 25‌شیر نتیجه تلاش گروهی از فعالان حقوق حیوانات است. قرار است این شیرها به یک مرکز نگهداری از حیوانات در کلرادو منتقل شوند تا در آنجا زندگی راحت‌تری داشته باشند. حیوانات سیرک تحت تعلیم مربیان سختگیر خود و با ترس از تنبیه مجبور به انجام حرکات نمایشی می‌شوند.

رستورانی از جنس شکلات

ویلنیوس: مسئولان رستورانی در لیتوانی برای برگزاری جشن سالگرد ازدواج یکی از مشتری‌های همیشگی خود ابتکار جالبی داشته‌اند. کارکنان این رستوران برای برگزاری این جشن میز مورد علاقه آنها و دیوارهای اطراف آن را با استفاده از شکلات سیاه و سفید ساختند تا خاطره نخستین شام 2‌نفره این زن و شوهر بار دیگر زنده شود. مالک این رستوران می‌گوید این کار زحمت و هزینه زیادی داشته است اما خاطره آن همیشه در این رستوران باقی خواهد ماند. یک گروه 7‌نفره از کارکنان این رستوران برای ساخت این اثر از 300‌کیلوگرم شکلات استفاده کرده‌اند. این میز فعلا جنبه نمایشی دارد و قرار است در یک مراسم ویژه از سوی این زوج و میهمانان‌شان در عرض یک چشم برهم زدن خورده شود.


بلیت‌فروشی صاحبخانه برای تماشای پرنده


لندن: صاحب یک‌خانه در انگلیس در پی تشکیل شدن صف در جلوی خانه‌اش برای دیدن یک پرنده نادر تصمیم به فروش بلیت گرفته است! قضیه از این قرار است که یک پرنده بسیار نادر از چندی پیش در حیاط این خانه رفت و آمد می‌کند و همین مسئله بسیاری از مردم ودوستداران پرنده‌ها را به این خانه کشانده است. صاحب این خانه هم پس از تشکیل صف طولانی تصمیم گرفته است که برای هر بار بازدید مبلغ 5‌پوند از مردم پول دریافت کند. هر‌چند او اعلام کرده است پرداخت این پول اجباری نیست اما اکثر مردم خودشان این هزینه را پرداخت می‌کنند. گفته می‌شود این نژاد نادر قمری پیش از این فقط 2‌بار در انگلیس دیده شده است و به همین خاطر بسیاری در تلاش برای عکاسی از این پرنده هستند.

پرواز با هواپیمای جنگ‌جهانی دوم

فلوریدا: یک پیرمرد آمریکایی با پرواز به‌وسیله یک هواپیمای متعلق به جنگ‌جهانی دوم بار دیگر خاطرات دوران خدمت نظامی خود را زنده کرد. آقای نوربرت‌سوایزر در زمان جنگ‌جهانی دوم خلبان یک هواپیمای بی‌-17‌بود و به‌تازگی موفق شد با یک هواپیمای بازسازی شده از همین نوع بار دیگر پرواز کند. این مرد 92‌ساله که توانست این هواپیما را برای مدت کمی هدایت کند، می‌گوید یکی از مهم‌ترین آرزوهایش برآورده شده است. آقای سوایزر که خودش اکنون به یکی از فعالان ضد‌جنگ تبدیل شده است می‌گوید که خاطرات این دوره را نمی‌تواند به‌هیچ عنوان از ذهنش پاک کند.این مرد می‌گوید: بسیاری از دوستانم در جنگ کشته شدند اما با سوار‌شدن به این هواپیما خاطره تک‌تک آنها برایم زنده شد.

کد خبر 128505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز