نیویورک: یک مرد آمریکایی که از بیدار‌شدن در صبح زود با زنگ ساعت دل‌خوشی نداشته، وسیله جالبی را برای تشویق خودش ساخته است.

ماتی‌سالین، ساعتی درست کرده است که مدتی پیش از ساعت تنظیم شده برای بیدار شدن، کارش را برای آماده‌ کردن صبحانه داغ آغاز می‌کند. این ساعت محفظه‌ای ویژه دارد که نیم ساعت پیش از بیدار‌شدن صاحبش کار سرخ‌کردن سوسیس یا تخم‌مرغ را شروع می‌کند تا در زمان به‌صدا در آمدن زنگ همه چیز آماده باشد. آقای سالین می‌گوید که بوی صبحانه بیشتر از هر زنگ ساعتی او را به بیدار‌شدن از خواب تشویق می‌کند. افراد زیادی از این دستگاه استقبال کرده‌اند و قرار است با حمایت یک کارخانه به‌زودی این ساعت به تولید انبوه برسد.

فروش گران قیمت‌ترین قطار اسباب‌بازی

لندن: گران قیمت‌ترین قطار اسباب‌بازی جهان قرار است به‌زودی در یک حراجی در انگلیس به فروش برسد. این قطار یکی از اسباب‌بازی‌های جمع‌آوری شده توسط یک مجموعه‌دار بوده و قیمت پایه آن 30‌میلیون پوند است. اسباب‌بازی‌های این مجموعه بین سال‌های 1850‌تا 1940‌ساخته شده‌اند که صنعت ساخت اسباب‌باز‌ی‌های سنتی رونق زیادی داشته است. این قطار اسباب‌بازی به‌همراه تجهیزات جانبی آن در نوع خود منحصر به فرد است. گفته می‌شود هزار و 600 لکوموتیو،700 ایستگاه و 10‌هزار آدمک و اشیای جانبی دیگر در جعبه این اسباب‌بازی وجود دارد. صاحب این مجموعه از زمانی که 18‌سال داشته است جمع‌آوری اسباب‌بازی را شروع کرده ومجموعه او در حال حاضر یک سرمایه کلان به حساب می‌آید.

بزرگ‌ترین نمایشگر لمسی جهان

آمستردام: دانشگاهی در هلند برای فعالیت‌های آموزشی خود استفاده از بزرگ‌ترین نمایشگر جهان را شروع کرده است. در حالی که بیشتر مردم جهان در سال‌های اخیر به صفحه‌های لمسی کوچک تلفن‌های همراه عادت کرده‌اند دانشگاه گرونینگن صفحه نمایش بزرگی را با اندازه 10‌در2.8 متر در اختیار گرفته است. به‌گفته مسئولان دانشگاه این صفحه نمایش دانشجویان به ویژه در رشته‌های ریاضی و رایانه را به فعالیت‌های تعاملی و دسته‌جمعی تشویق می‌کند. این صفحه به صورت خمیده ساخته شده است و با ۱۳۵‌درجه انحنایی که دارد، تصاویر خوبی به تماشاگران ارائه می‌دهد. 6‌دوربین مادون‌قرمز، لمس‌شدن صفحه را به وسیله کاربران تشخیص می‌دهند.

ساخت مجسمه با در شیشه نوشابه

کانزاس: یک مرد آمریکایی در اقدامی نمادین برای حفظ محیط‌زیست مجسمه‌های مختلفی را با استفاده از در فلزی شیشه‌های نوشابه ساخته است. این مرد علاقه‌شدیدی به خودروها و موتورسیکلت‌‌های قدیمی دارد و به همین خاطر بیشتر مجسمه‌های ساخت او از روی مدل‌های خودرو و موتور ساخته شده است. آقای جان‌گرنه می‌گوید که از سال‌ها پیش درهای فلزی شیشه‌های نوشابه را جمع‌آوری کرده است تا با دور ریختن آنها محیط‌زیست را دچار مشکل نکند. کارشناسان اعتقاد دارند که قطعات فلزی در صورت بازیافت نشدن توسط مسئولان، سال‌ها در طبیعت باقی می‌مانند. آثار آقای گرنه در یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است و مردم استقبال خوبی از آن داشته‌اند.

کد خبر 128185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز