مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز نصب نرخ‌های جدید خطوط تاکسی در پایانه‌ها از ساعتی پیش، گفت: روز گذشته نرخ‌های جدید خطوط تاکسی بر تابلوها نصب شد و کرایه‌ها از امروز، اول تیرماه افزایش می‌یابد.

 فضل‌الله اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه موضوع افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، دیر ابلاغ شد، عنوان کرد: با توجه به زمان‌بر بودن فرایند چاپ برچسب اعلام نرخ کرایه‌های تاکسی، هنوز همه برچسب‌های جدید آماده نشده است.

 وی با اشاره به اینکه نصب برچسب کرایه‌های جدید به تاکسی‌ها، حداکثر تا دوهفته آینده انجام می‌شود، اظهار کرد: شهروندان از طریق مشاهده نرخ‌های نصب شده بر تابلوهای پایانه‌ها، می‌توانند از کرایه‌های جدید تاکسی مطلع شوند.

 اسلامی همچنین، از وجود لیست کامل نرخ کرایه‌های تاکسی در سایت سازمان تاکسیرانی خبرداد و یادآور شد: شهروندان از طریق این سایت نیز، می‌توانند از کرایه‌های جدید تاکسی مطلع شوند.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه متوسط افزایش کرایه‌های تاکسی خطوط 15 درصد است، افزود: میزان افزایش از 11 تا 16 درصد منظور شده است.

 به گفته وی، علت متغیر بودن میزان افزایش کرایه‌های تاکسی خطوط، رند کردن نرخ نهایی متناسب سکه 25 تومانی به عنوان سکه رایج کشور بوده است.

اسلامی همچنین با بیان اینکه میزان افزایش نرخ در تاکسی‌های مجهز به تاکسیمتر نیز دقیقا 15 درصد خواهد بود، گفت: به روز شدن برنامه تاکسیمترها، حدود یک ماه زمان نیاز دارد که در صورت مراجعه رانندگان در این مدت، برنامه تاکسیمتر به صورت رایگان، به روز خواهد شد.

 وی افزود: در صورت عدم مراجعه در این مهلت یک ماهه، علاوه بر اینکه رانندگان باید هزینه به روز شدن برنامه تاکسیمتر را بپردازند، باید بابت تاخیر در مراجعه نیز به تاکسیرانی پاسخگو باشند.

 به گفته اسلامی، تاخیر در مراجعه به تاکسیرانی برای به روز کردن برنامه تاکسیمتر، می‌تواند منجر به جریمه رانندگان به تشخیص هیات انضباطی شود.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خاتمه تاکید کرد: رانندگان تاکسی نیز به گونه‌ای توجیه شدند که اگر شهروندان در چند روز ابتدایی افزایش کرایه‌ها، مقاومت کردند با آنها مدارا کنند و مطابق قیمت پیشین کرایه آنها را دریافت کنند.

کد خبر 138369
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز