سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

مصطفی شوقی: جام تختی نتوانست سبد آرای سرپرست فدراسیون کشتی را لبریز از رأی رؤسای هیأت‌های استانی کند.

مجادله‌ پایان شب لابی هتل  بندرعباس همه چیز را به هم زد. مباحثه‌ای میان محمدرضا یزدانی‌خرم با زین‌العابدین حاج‌عرب، رئیس هیأت کشتی فارس که به مجادله لفظی نیز کشیده شد، دستور جلسه را به هم زد تا به گفته یکی از رؤسای هیأت‌های کشتی استان‌ها، فضای انتخابات به سمت یزدانی‌خرم حرکت نکند.

کیفیت و نوع برگزاری جام تختی اما محور اصلی مباحثه میان رؤسای هیأت‌ها در جلسه با محمدرضا یزدانی‌خرم بود. این دومین جلسه سرپرست فدراسیون کشتی با رؤسای هیأت‌های استانی بود.  اولی بعد از گماردن وی به عنوان سرپرست کشتی بعد از عزل محمدرضا طالقانی در شهر مشهد و با حضور محمد علی‌آبادی رئیس سازمان ورزش برگزار شد. جلسه‌ای که از آن  به عنوان تأکید سازمان ورزش برای حضور یزدانی‌خرم در فدراسیون کشتی نام برده می‌شد. تمایل سازمان به یزدانی‌خرم هم در سخنان علی‌آبادی به رؤسای هیأت‌های استان‌ها واضح و مشخص بود: «کاش در ورزش آدم به مانند آقای یزدانی‌خرم،‌بسیار داشتیم...»

یزدانی‌خرم نیز با حمایت‌های معنوی سازمان‌ ورزش، جام جهانی و پس از آن مسابقات دوحه قطر را با نتایج خوبی به پایان برد تا بعد از آن در گفت‌وگوهای رسانه‌ای‌اش به تمجید از نوع مدیریت و نحوه عملکردش و قهرمانی کشتی در دوحه و تأثیر مدال‌های کشتی در رتبه کاروان ایران در دوحه نیز اشاره کند.

موضوعی که در حاشیه جام تختی و در جلسه هیأت‌های استانی در بندرعباس تکرار شد. اما به یک‌باره همه چیز با سخنان  رئیس هیأت فارس به هم خورد. زین‌العابدین حاج عرب که 2 دوره عضویت در شورای شهر شیراز را نیز در کارنامه خود دارد با انتقاد از کیفیت و کمیت جام تختی در بندرعباس برگزاری این مسابقه را یک «رقابت قهرمانی کشوری» نامیده که این موضع‌گیری واکنش تند یزدانی‌خرم را در پی داشت.

یزدانی‌خرم با اشاره به زین‌العابدین حاج عرب، از نزدیکان خود، مسئولیت و نام وی را سئوال می‌کند. عرب و برخی از رؤسای هیأت‌ها از واکنش یزدانی‌خرم به شدت ناراحت می‌شوند و می‌گویند شما چه سرپرستی در فدراسیون کشتی هستید که نام رئیس هیأت خود را نمی‌دانید. این آغاز  مجادله‌ای سخت میان 2 گروه از رؤسای هیأت‌ها که از طرفین جانبداری می‌کردند، بود.
 
نشست انتخاباتی؟
رئیس هیأت کشتی استان فارس با اشاره به رویکرد جلسه یزدانی‌خرم با رؤسای هیأت‌ها به همشهری ورزشی می‌گوید: «احساس من این بود که ایشان رؤسای هیأت‌ها را به جلسه‌ای دعوت کرده بودند و با به رخ کشیدن دستاوردهای مدیریتی خود خواهان جمع کردن آرا بودند که بنده واکنش نشان دادم. متأسفانه برخورد ایشان نیز نشان از ناآشنایی‌شان با کشتی بود. بنده را مورد خطاب قرار دادند و سمت و پست من را پرسیدند. ایشان چطور مسئول فدراسیونی است که رئیس هیأت خود را نمی‌شناسد.»

زین‌العابدین حاج عرب با اشاره به انتخابات آتی فدراسیون کشتی تأکید کرد: «من به این رویه انتقاد دارم.  رؤسای هیأت‌ها رئیس را انتخاب می‌کنند بعد سازمان ورزش بدون در نظر گرفتن نظر آنهایی که به رئیس رأی داده‌اند  او  را بر کنار می‌کند.»

وی مجادله خود و یزدانی‌خرم را در موضوع انتخابات بی‌تأثیر ندانست و ادامه داد: «حرف من این است چرا باید رؤسای هیأت‌ها را دعوت کنند و خواهان رأی دادن به خود شوند. مگر انتخابات نیست، مگر دیگر کاندیداها حضور ندارند.»

وی افزود: «در این جلسه متأسفانه آقای یزدانی‌خرم خودشان را به عنوان ناجی کشتی معرفی کردند و مدال‌آوری در مسابقات دوحه را به رخ کشیدند. این نیست که سرپرست فدراسیون همه کار کرده پس نقش سرمربی و کشتی‌گیر چه می‌شود؟ نباید همه افتخارات را  به حساب خود واریز کنند.» رئیس هیأت کشتی‌ فارس با اشاره به مباحثه یزدانی‌خرم در جلسه با رؤسای هیأت‌های استانی گفت: «متأسفانه ایشان در پاسخ انتقادهای بنده گفتند که تو را می‌‌خواستند برکنار کنند، من نگذاشتم. بنده هم به ایشان گفتم شما چطور تا 10 دقیقه پیش من را نمی‌شناختید حالا  این حرف را می‌زنید. متأسفانه نوع مدیریت ایشان به هیچ وجه مقبول نیست.  با این شیوه  که نمی‌توان مدیریت کرد.»
 
یزدانی‌خرم: همه چیز خوب بود

سرپرست فدراسیون کشتی در پاسخ به سخنان تند رئیس هیأت فارس سعی در آرام کردن فضا دارد و می‌گوید؛ «همه چیز خوب بود.»یزدانی‌خرم فضای جلسه با رؤسای هیأت‌ها در بندرعباس را خوب و بدون مجادله و مباحثه توصیف می‌کند: «اصلاً موضوعی نبود. بنده در آن شلوغی خیلی وقت نشد در خدمت رؤسای هیأت‌های استانی باشم. یک ساعت آن هم برای تشکر از زحمات آنها در لابی هتل محل اقامت جلسه‌ای داشتیم. فضایی بسیار خوب، همراه با مهربانی رؤسای هیأت‌ها بود.»

سرپرست فدراسیون کشتی با رد برگزاری این جلسه به دلیل در پیش بودن انتخابات تأکید می‌کند: «اصلاً بنده نگفتم به من رأی بدهید. حتی گفتم با در نظر گرفتن کارنامه شرکت‌کنندگان در انتخابات همه جوانب را بسنجید. گفتم که همه چیز را صفر کنید و آن وقت رأی دهید.»یزدانی‌خرم در مورد انتقاد برخی از رؤسای هیأت‌ها در مورد نحوه برگزاری جام تختی گفت: «من با نظر دوستان کاری ندارم. شاید برای آنها کمیت مهم باشد اما در این مسابقات ما آینده‌سازان کشور را شناسایی کردیم. ضمن اینکه من می‌توانستم از کشورهایی که در کشتی اصلاً جایگاهی ندارند دعوت کنم اما از آمریکا و داغستان و ترکمنستان دعوت کردیم که تیم‌های خوبی دارند.»
 
چالش در جلسه بندر، انتخابات کشتی را بیشتراز قبل مبهم کرده. ائتلاف منهای یزدانی‌خرم که توسط فرجی و رفوگر هدایت می‌شود به علاوه ادامه کاندیداتوری دبیر این انتخابات را کاملاً غیر قابل پیش‌بینی کرده است. تا آنجا که ممکن است یزدانی خرم را با تردید برای ادامه این بازی پیچیده مواجه کند.

کد خبر 14049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز