یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه شهری: به منظور تشویق مالکین به ساخت وساز، قانون مربوط به تجمیع پلاک‌های همجوار از سوی شورای اسلامی شهر تهران ساده تر و مشمولیت عام‌تر پیدا کرد.

بنا براین گزارش تجمیع عبارت است از آنکه 2 یا چند پلاک 6 دانگ مجزا را با هم تلفیق کردن و تبدیل آنها به یک پلاک که مساحت ایجاد شده شامل مجموع مساحت های قبلی باشد.

به گفته فرزان شیروان بیگی مدیر کل تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی، تصویب قانون تجمیع از سوی شورای اسلامی شهر تهران علاوه بر فراهم کردن زمینه نوسازی املاک ریزدانه واقع در بافت‌های فرسوده موجب بروز تحول در محیط و منظر شهری ، جلوگیری از هدررفتن فضاهای شهری و مصالح ساختمانی و توسعه فضاهای سبز و فرهنگی و خدماتی خواهد شد.

براساس قانون تجمیع که از سیزدهم آذرماه امسال به تمام مناطق 22 گانه شهر تهران ابلاغ و جنبه اجرایی به خود گرفته است به شهرداری تهران اجازه داده شده تا به منظور تشویق مالکین جهت تجمیع پلاک های همجوار طبق ضرایبی نسبت به اخذ عوارض زیر بنا و مازاد تراکم در کاربری مسکونی و مختلط اقدام نماید.

به گفته شیروان بیگی در واقع هرچه تعداد قطعات تجمیع شده بالاتر برود به صرف سازندگان آن خواهد بود به طوری که به ازای هر قطعه 200 مترمربع بر طبق قانون شامل تخفیف و تسهیلات خواهدبود.

شیروان بیگی می گوید: براساس مصوبه جدید شورای اسلامی شهر تهران تشویق‌ها به املاکی تعلق خواهدگرفت که مساحت میانگین پلاک های تجمیعی پس از اصلاح حداکثر 200 متر مربع باشد و در صورتی که میانگین پلاک های تجمیعی پس از اصلاح بیش از 200 مترمربع باشد معادل حاصل ضرب تعداد قطعات در دویست متر مربع مشمول تخفیف بوده و مساحت مازاد برآن مطابق تعرفه عمل خواهد شد.

وی ادامه داد: قانونگذار همچنین قبول کرده است که قبل از اصلاح به سازندگان تخفیف دهد به طوری که چنانچه مجموع مساحت املاک پس از اصلاحی زیر 200 متر باشد تخفیف به قبل از اصلاحی تعلق گیرد.

کد خبر 16074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز