سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با 2 سال تاخیر و کش و قوس فراوان سرانجام خود را به دهمین دوره رساند و چراغ نمایشگاه این دوره عصر روز گذشته در موسسه فرهنگی و هنری صبا روشن شد.

کاریکاتور

به گزارش فارس، دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با 2 سال تأخیر از موعد مقرر، عصر روز گذشته با حضور هنرمندان کاریکاتوریست و امیرنیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در موسسه فرهنگی و هنری صبا آغاز به کار کرد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران در مراسم آغاز این دوسالانه به تأخیر دو ساله این دوره اشاره کرد و گفت: دوسالانه دهم را در حالی تجربه می‌کنیم که با وقفه دو ساله رو به رو شد اما این باعث نشد که تلاش و پشتکار نداشته باشیم و نتیجه این تلاش برپایی این نمایشگاه است که پیش روی شماست.

شجاعی در ادامه از تلاش همه همکارانش در برگزاری این دوسالانه از جمله مسئولان دبیرخانه دوسالانه، مسئولان مرکز هنرهای تجسمی و همه کاریکاتوریست ها قدردانی کرد و گفت: این نمایشگاه حاصل تلاش همه دوستانی است که بدون همراهی آن ها این نمایشگاه برگزار نمی‌شد.

اصغر امیرنیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی نیز در سخنانی به فراز و فرودهای برگزاری این دوره از دوسالانه کاریکاتور اشاره داشت و افزود: این دوسالانه با تلاش و پیگیری جدی آقای شجاعی و همچنین دوستان ما در مرکز هنرهای تجسمی سرانجام برگزار شد، البته قرار بود این دوسالانه 2 سال پیش برگزار شود که با توجه به تراکم برنامه های مرکز هنرهای تجسمی قرار شد برای آن که به کیفیت دوسالانه لطمه ای وارد نشود و در شرایط فصلی و مکانی بهتری آن را برگزار کنیم، به اردیبهشت ماه امسال موکول کنیم و اکنون شاهد برپایی آن هستیم.

امیرنیا همچنین گفت: دوره نهم این دوسالانه با انتخابات ریاست جمهوری دهم همزمان شده بود و امسال نیز در دهمین دوره این دوسالانه باز هم انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم که به نظر می‌رسد با ورود به عرصه فعالیت های سیاسی، جای عرصه هنر به خصوص هنر کاریکاتور خالی باشد ولی جایگاه این هنر در کشور ما و در سطح بین المللی چنان والاست که حضور هنرمندانی از 89 کشور جهان موید آن است و نشان از اعتماد هنرمندان دنیا به این دوسالانه و همچنین اعتبار این دوسالانه دارد.

امیرنیا همچنین به برپایی همزمان آثار منتخب این دوسالانه در استان کهگیلویه و بویر احمد و نمایش یک ماهه این آثار در موزه هنرهای معاصر آبادان اشاره کرد و گفت: دوسالانه ها باید بستری باشد برای رشد و ارتقای هنرها و نباید این گونه باشد که صرفا به برگزاری یک دوسالانه فکر کنیم و آن را به پایان برسانیم، دوسالانه ها باید بستری باشد که نقاط قوت و ضعف هنرها در آن دیده شود و در جهت رفع نواقص و رشد نقاط قوت آن نیزی تلاش کنیم.

در نمایشگاه دهمین دوسالانه کاریکاتور تهران 514 اثر از هنرمندان 89 کشور جهان روی دیوار موسسه فرهنگی و هنری صبا رفته است.

این دوسالانه در 5 بخش آزاد، طراحی کاراکتر با موضوع گربه ایرانی، بخش موضوعی خرافه پرستی، کمیک استریپ و کاریکاتور چهره برگزار شده است.

 

کد خبر 214101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز