دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتراض علیه دولت رجب طیب اردوغان در آنکارا پایتخت ترکیه گسترش بیشتری یافته و دوشنبه معترضان در پارک کویولو در نزدیکی میدان مرکزی کیزیلا مستقر شدند. پلیس تلاش کرد تا معترضان را از این پارک خارج سازد.

ERDOGAN

در حالی که اعتراض در پارک گزی و میدان تقسیم در استانبول دهمین روز خود را پشت سر می گذارد، در آنکارا نیز پلیس برای سومین روز متوالی با تظاهر کنندگان درگیر شد.

به گزارش یورونیوز از سوی دیگر، هواداران رجب طیب اردوغان روزهای شنبه و یکشنبه در آنکارا و استانبول در دفاع از او گرد آمدند. نخست وزیر ترکیه در سخنان روز یکشنبه خود گفت: ما فقط به مردم ترکیه پاسخگوئیم و نه به گروه های حاشیه ای. معترضان تنها از طریق صندوق‌های رای می‌توانند ما را مورد پرسش قرار دهند.

بنا به گزارش‌ها، تجمع طرفداران اردوغان در آنکارا و استانبول، معترضان بیشتری را در نقاط دیگر این دو شهر به خیابان‌ها کشانده و درگیری پلیس ضد شورش با آن‌ها و استفاده از ماشین‌های آب پاش و گاز اشک آور، در طول یکشنبه شب نیز جریان داشته است.

حرکت اعتراضی گسترده در شهرهای ترکیه ده روز قبل در اعتراض به تخریب پارک گزی در استانبول آغاز شد، اما به سرعت ابعاد سیاسی یافت و به جنبشی علیه دولت اردوغان تغییر شکل داد.

کد خبر 218160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز