احتمال ادامه عرضه بنزین آزاد پس از اجرای موقت در ایام نوروز و اعلام ‌آمادگی شبکه هوشمند عرضه سوخت برای عرضه سوخت آزاد تازه‌ترین اخبار بنزین در روز اول اسفند بود.

مهدی هاشمی رئیس‌ستاد تبصره13 به خبرنگار ما گفت: احتمال ادامه عرضه بنزین آزاد پس از اجرای موقت وجود دارد.

وی خاطر نشان ساخت این طرح در حال برسی است و بزودی اجرای آن و قیمت مصوب اعلام می شود.

وی در مورد قیمت احتمالی نیز گفت: قیمت های متفاوتی مطرح است و در ضمن محاسبه قیمت تمام‌شده بنزین وارداتی پیش‌نهاد قیمت از 150 تومان تا 1هزارو 800 تومان نیز مطرح شده است.

رئیس ستاد تبصره 13 گفت: پس از تصویب، بنزین آزاد در تعطیلات نوروز ارائه می‌شود و در صورت موفقیت آمیز بودن این دوره، ممکن است که پس از تعطیلات نیز این طرح ادامه پیدا کند.

از سوی دیگر معاون فنی طرح کارت هوشمند سوخت به خبرنگار همشهری گفت: در صورت تصویب عرضه بنزین آزاد در نوروز، امکان عرضه آن از طریق اختصاص کارت موقت به جایگاه‌ها و در صورت دائمی بون، از طریق کارت سوخت هر خودرو وجود دارد.

احمد تو‌لایی افزود: مشکل اجرایی برای تفکیک بنزین سهمیه‌بندی شده از بنزین غیر‌سهمیه‌ای وجود ندارد.

تولایی توضیح داد با اختصاص یک یا چند کارت ویژه با سهمیه‌ای مشخص به هر جایگاه بصورت موقت بنزین با قیمت آزاد به خودروهایی که متقاضی آن هستند تحویل می‌شود.

وی در عین حال خاطر‌نشان کرد: اگر تصمیم به ادامه عرضه بنزین آزاد باشد شبکه کارت هوشمند توانایی مدیریت عرضه بنزین بصورت سهمیه‌بندی و آزاد را دارد.

مشکلات ثبت نشدن سهمیه 100 لیتر

ثبت‌نشدن سهمیه بنزین نوروزی از ساعت 24 روز سه‌شنبه  کارت خودروها جایگاه‌ها و صاحبان خودرو را  با مشکلاتی روبرو کرد. .برای صاحبان خودرو این سوال مطرح بود که 100لیتر جدید چرا در کارت سوخت آنان اعمال نشده است. این مسئله به برخی سوء تفاهم‌ها در جایگاه‌ها منجر شد.

در این زمینه بیژن حاج‌محمد‌رضا رئیس هیات مدیره فروشندگان فرآورده‌های نفتی سراسر کشور در گفت‌وگو با همشهری افزود: از روز گذشته که 100 لیتر بنزین ویژه به عنوان سفر اعلام شده‌است به دلیل عمل نکردن نرم افزار شبکه کارت هوشمند مشکلاتی برای صاحبان خودرو ایجاد شد.

وی در عین حال اعلام کرد: به گفته مسئولان کارت هوشمند سوخت اعمال سهمیه 100 لیتری سفر یا نوروزی برای برخی صاحبان خودرو تا بعداز ظهر امروز  اعمال خواهد شد.

حاج‌محمدرضا در مورد نحوه عرضه سوخت آزاد در جایگاه‌ها نیز گفت: عرضه سوخت آزاد هنوز به ما اعلام  نشده است. با وجود این بهتر بود که دولت در این زمینه تصمیم قاطع و مشخص بگیرد و مدت طولانی‌تری برای عرضه سوخت آزاد مشخص کند.

وی ابراز نگرانی کرد: اعلام موقت بودن عرضه بنزین آزاد در مدت کوتاه تعطیلات نوروزی به تراکم خودرو در جایگاه‌ها منجر می‌شود و مشکلات موجود در جایگاه‌ها را افزایش ‌می‌دهد.

به گفته حاج‌محمد‌رضا عرضه بنزین با 2نرخ سابقه داشته و پیش از این و درزمان سهمیه بندی بنزین در زمان جنگ مدتی بنزین بصورت 2 نرخی عرضه می‌شد.

وی در عین حال در مورد اصلاح نشدن میزان حق عمل جایگاه‌ها براساس وعده شرکت ملی پالایش و پخش و در یافت هزینه برای نصب دستگاه‌های کارت خوان برای تبدیل پمپ‌های تک نازل که به 2 نازل تبدیل می‌شود و یا جایگاه‌‌هایی که پمپ‌های جدید نصب می‌کنند ابراز نگرانی کرد.

حاج محمد‌رضا گفت: این برخلاف وعده مسئولان مربوطه بوده است.

کد خبر 44872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز