سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

سخنگوی دولت اعلام کرد ستاد تبصره ‌13 مسئول تصمیم‌گیری در مورد بنزین سفر است.

غلامحسین الهام در جمع خبرنگاران با تأکید بر این نکته که توسعه گردشگری و تسهیلات سفر از سیاست‌های دولت است و دولت در این زمینه تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهد، از مردم خواست به اندازه مقدورات خود صرفه‌جویی و به منابع ملی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار همشهری این سخنان سخنگوی دولت در عین اینکه مبهم است اما تلویحاً تأییدکننده اظهارات رئیس سازمان گردشگری مبنی بر اختصاص سهمیه بنزین نوروز است.

این حالی است که اخیرا برخی مقامات وزارت نفت افزایش 20 لیتر بنزین سهمیه ماهانه هر خودرو را به‌دلیل در پیش بودن تعطیلات سال نو و نیاز به سفر اعلام و تأکید کرده بود اختصاص سهمیه بنزین جدید لوث کردن سهمیه بندی است.

افزایش هزینه‌ واردات بنزین

سخنگوی دولت در مورد اعتراض مجلس به افزایش هزینه واردات بنزین از 5/2 به 7/3 میلیارد دلار گفت: مجوزهای وزارت نفت مشخص است. ما نباید در وسط سال از تفریغ بودجه صحبت کنیم. باید صبر کنیم تا مراجع قانونی کار خود را انجام دهند.

نمی‌دانم چرا این نامه منتشر شد

به گزارش ایسنا، الهام درباره نامه منتسب به منصوربرقعی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری مبنی بر تأثیر تأخیر در بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی در بروز مشکلات تأمین گاز زمستان امسال که گفته می‌شود براساس گزارشی از سوی وزارت نفت به ریاست‌جمهوری ارجاع شده است، گفت: نمی‌دانم چرا این نامه منتشر و مطرح شد.

وی درباره طرح‌های عسلویه هم گفت: طرح‌هایی که پیمانکاران خارجی دارد در عرصه اجرا گاهی با مسائل حقوقی برخورد می‌کند که نمی‌توان در یک جلسه عمومی مانند اینجا به آن پرداخت. این مسائل ممکن است کار را با تأخیر مواجه کند؛ البته ایرادها و مشکلات و کارشکنی پیمانکاران خارجی هم به تأخیر منجر می‌شود درحالی که حق اعتراض و جریمه دیرکرد برای ما وجود دارد.

کد خبر 43584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز