با آغاز دور دوم سهمیه‌بندی بنزین صف‌های طولانی مقابل مراکز عرضه سوخت از لحظات نخست آغاز آن تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ما،‌ شنبه شب اول دی ماه هزاران صاحب خودرو که منتظر اعلام و آغاز دور دوم سهمیه‌بندی بنزین بودند، ساعات زیادی از طولانی‌ترین شب سال را در مقابل پمپ‌بنزین‌ها سپری کردند.

بسیاری ازصاحبان خودرو، این وضعیت را پدیده امسال شب یلدا می‌دانستند. پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا چند روز آینده تداوم یابد.

احمد تولایی- معاون اجرایی طرح کارت سوخت- دراین زمینه اعلام کرد: این امر به دلیل تمام شدن سهمیه بنزین مرحله اول قابل پیش‌بینی بود.

یک مسئول شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام این خبر افزود: از زمان آغاز دور دوم، همه صاحبان خودرو بدون مشکل خاصی امکان دریافت سوخت داشتند و روند کار با توجه به کاهش مشکلات روزهای نخست- که ناشی از نا‌آشنایی صاحبان خودرو با نحوه استفاده از کارت سوخت بود-  به‌خوبی انجام شد.

در این زمینه مصطفی محمودی-  دبیر انجمن جایگاه‌‌داران سراسر کشور - گفت: با فرارسیدن روزهای پایان دور نخست انتظار این بود که میزان مراجعه به مراکز عرضه بنزین کاهش یابد ولی مراجعه ادامه داشت و در برخی مراکز عرضه سوخت با صف نیز همراه شد. این مسئله فشار زیادی را روی کارکنان جایگاه‌ها وارد می کرد و مسئله‌ای نگران کننده بود که متاسفانه از شب گذشته و با آغاز دور دوم سهمیه بندی افزایش یافت. از ساعت 24 شب شنبه تراکم خودرو به 2تا3 برابر افزایش یافت.

وی تاکید کرد: جا دارد، مسئولان مربوطه به این مسئله توجه کنند و نسبت به یافتن راهی برای کاهش مشکلات در این زمینه تلاش کنند. دبیر انجمن جایگاه‌داران افزود: متاسفانه با امکان رمز‌دار شدن کارت‌های سوخت زمان سوخت‌گیری افزایش می‌یابد و تراکم صف‌ها در مقابل مراکز عرضه سوخت زیاد می‌شود.

وی پیش بینی کرد مسئله رمز‌دار شدن کارت که به حل مشکل مفقود شدن کارت‌ها و استفاده غیر‌مجاز از ذخیره بنزین کمک می‌کند و قرار است از 10 دی اجرایی شود  معطلی  و صف در مقابل مراکز عرضه سوخت را افزایش خواهد داد.

محمودی در عین حال با ابراز نارضایتی از عرضه نشدن بنزین آزاد تاکید کرد: اگرچه در دور دوم مقداری به سهمیه خودروها افزوده شده‌است ولی انتظار نمی رود که مسئله خرید و فروش بنزین در مقابل مراکز عرضه سوخت در این دوره نیز خاتمه یابد.

کد خبر 39862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز