دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فواد سنیوره، نخست وزیر لبنان ابراز امیدواری کرد که دولت این کشور بین ۱۹ تا ۲۰ تیر تشکیل شود.

به گزارش همشهری آنلاین، تاخیر در تشکیل دولت لبنان به یک عارضه مزمن برای این کشور تشکیل شده است.

تا پیش از تشکیل دولت وحدت ملی عدم توافق گروه‌های سیاسی در این کشور مانع از تشکیل دولت می‌شد اما پس از کنفرانس دوحه و تعیین ریاست جمهوری و پست نخست‌وزیری این کشور امید می‌رفت که دولت لبنان هرچه سریعتر تشکیل شده و خلاء قدرت سیاسی در این کشور مرتفع گردد.[متن توافقنامه طرف‌های لبنانی در دوحه قطر اعلام شد]

پیش‌تر مقامات لبنانی از تشکیل دولت در تاریخ ۸ تیر خبر داده بودند[بیشتر] اما آخر ین خبر‌ها حکایت از تشکیل کابینه طی دو یا سه روز آینده دارد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه السفیر، منابع آگاه در اتحادیه عرب در قاهره اعلام کردند: فواد سنیوره روزگذشته (یکشنبه ۱۶ تیر) در تماسی تلفنی با عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب، وی را از روند تلاش‌ها در لبنان برای تشکیل دولت وحدت ملی مطلع کرد.

مامور تشکیل کابینه لبنان درعین حال درباره تشکیل دولت وحدت ملی ابراز خوشبینی کرد و گفت امیدوار است که دولت وحدت ملی لبنان طی دو یا سه روز دیگر تشکیل شود.

عمرو موسی هم اعلام کرد تماسهای مختلف و فشرده ای با طرف‌های لبنانی و عربی برقرار کرده است و همه این تماسها حاکی از آن دارد که پیشرفت جدی در روند تشکیل دولت وحدت ملی وجود دارد.

درعین حال روزنامه الحیات درشماره امروز خود به نقل از نمایندگان و وزیرانی که از جریان روند تشکیل دولت مطلع هستند، نوشت: تماسهای فشرده میان طرفهای لبنانی، موانع زیادی را که در برابر تشکیل دولت قرار داشت، برطرف کرده است. این منابع در ادامه بر ضرورت برگزاری نشستی در سطح سران گروه های لبنانی با هدف پشت سرگذاشتن اختلافات موجود تاکید کردند.

دراین راستا این روزنامه چاپ لندن نوشت: حزب الله درنظر دارد از یکی از سهمیه‌های خود در کابینه به نفع طلال ارسلان وزیر سابق لبنانی و از رهبران برجسته طایفه دروزی و از حامیان مقاومت کنار برود.

کد خبر 57301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز