چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

دفترهای سفارش فورد F-150 لایتنینگ اکنون با اولین تحویل مشتریان برنامه‌ریزی شده برای بهار امسال باز است.

فورد F-150

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، قیمت مدل پایه Pro از کمتر از ۴۰۰۰۰ دلار شروع می‌شود، اما اگر می‌خواهید ۳۰۰ مایل برد با هر بار شارژ داشته باشید، باید به بسته باتری بزرگ‌تر ارتقا یابید که حداقل ۷۲۴۷۴ دلار برای شما هزینه دارد. با این حال، اگر روی گزینه باتری با برد طولانی سرمایه‌گذاری کنید، به لطف ویژگی «ذخیره‌سازی فورد باهوش» می‌توانید برق خانه خود را تا سه روز تامین کنید.

با همکاری Sunrun، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خورشیدی کشور، این وانت الکتریکی به یک پاوربانک برای خانه تبدیل شده است.

این نخستین مرتبه در بخش وانت‌بار است و فورد وعده داده که بسته باتری ۱۳۱ کیلووات ساعتی F-150  لایتنینگ می‌تواند تا ۹.۶ کیلووات نیرو ارائه دهد. مهم‌تر از آن، بر اساس میانگین مصرف خانگی در ایالات متحده که در حدود ۳۰ کیلووات ساعت در روز است، نیروی تولید شده توسط این وانت با باتری برد وسیع و با آلایندگی صفر می‌تواند تا ۳ روز برق کامل خانه را تامین کند.

تصویر | با این خودرو، ۳ روز برق خانه را تامین کنید

برای استفاده از F-150  لایتنینگ به‌عنوان یک پاوربانک بزرگ، باید سیستم یکپارچه‌سازی خانه Sunrun را نصب کرد که به وانت اجازه می‌دهد انرژی را به روش‌های مختلف ذخیره و تامین کند. این سیستم از یک اینورتر برق و یک باتری استارت تیره با یک سوئیچ انتقال تشکیل شده است که جریان برق دو طرفه را امکان‌پذیر می‌کند.

مت استوور، مدیر خدمات شارژ و انرژی فورد، توضیح می‌دهد: «F-150 لایتنینگ نوآوری‌های جدیدی را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد، از جمله توانایی تامین انرژی خانه‌های‌شان در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارند. در همکاری با Sunrun، فورد از تخصص آنها برای رساندن انرژی خورشیدی به مشتریان بیشتری بهره می‌برد و به کاربران این فرصت را می‌دهد که وانت خود را به منبع ذخیره انرژی باورنکردنی تبدیل کنند. ویژگی‌های وانت آینده می‌تواند به سرعت بخشیدن به توسعه شبکه‌ای با کربن کمتر کمک کند.»

بیشتر بخوانید:

بدون پرداختن به جزئیات خاص، فورد قول می‌دهد که ویژگی‌های اضافی را برای اولین وانت  الکتریکی تولیدی خود معرفی کند. اینها برای کمک به مشتریان در کاهش فشار از روی شبکه برق در زمان اوج مصرف و کاهش قبض انرژی طراحی شده‌اند.

کد خبر 654579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha