اعضای یک باند زورگیری که پس از سرقت اموال مسافران، آنها را دست و پا بسته در بیابان‌های اطراف تهران رها می‌کردند دستگیر شدند.

متهمان

سارقان 4مرد جوان هستند که اواخر سال گذشته تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. یکی از طعمه‌های این باند درخصوص نحوه سرقت آنها به مأموران گفت: در میدان آزادی سوار یک پراید سفید شدم تا به تهرانسر بروم. علاوه بر من و راننده، مرد میانسالی روی صندلی جلو و 2نفر هم روی صندلی عقب نشسته بودند که ظاهرا مسافر بودند.

هنگام سوار شدن به ماشین، یکی از سرنشینان عقب با گفتن این جمله که کمی جلوتر پیاده می‌شود، از من خواست که بین او و مسافر دیگر بنشینم. من هم بی‌آنکه شک کنم، قبول کردم. کمی بعد راننده تغییر مسیر داد و وارد جاده مخصوص شد، آن موقع فهمیدم که در دام دزدان زورگیر گرفتار شده‌ام. آنها مرا کتک زدند و همه اموالم را دزدیدند‌. پس از آن هم دست و پا و دهانم را با نوارچسب بستند و مرا در بیابان رها کردند.

با شکایت تعدادی از طعمه‌های این باند، تحقیقات کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری دزدان ادامه یافت و مدتی بعد یکی از اعضای باند سوار بر یک خودروی پراید دستگیر شد. با کشف مدارک شناسایی یکی از مالباخته‌ها در خودروی این مرد، شکی باقی نماند که او از اعضای باند زورگیری است و به این ترتیب بازجویی از وی شروع شد.

مرد 52ساله که در ابتدا مدعی بود بی‌گناه است، وقتی از سوی مالباختگان شناسایی شد به همدستی با اعضای باند زورگیری اعتراف کرد. با اطلاعاتی که از وی به‌دست آمده بود، 2نفر از همدستان او شناسایی و در عملیات جداگانه دستگیر شدند اما آخرین عضو باند که از ماجرای دستگیری همدستانش باخبر شده بود، پا به فرار گذاشت.

سرهنگ گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت:‌ اعضای این باند برای انجام نقشه سرقت‌هایشان از 2خودروی پراید سفید و پ‍ژو آردی استفاده می‌کردند و کسانی که با این شگرد از آنها سرقت‌شده می‌توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 260613
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز