سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

حس می‌کنی آن‌جور که باید از فرصت‌هایت استفاده نمی‌کنی؟ حس می‌کنی زندگی‌ات به آن‌سمتی که قرار بود، پیش نمی‌رود؟ حس می‌کنی از هدفی که داشتی، دور افتاده‌ای؟ پس این مطلب می‌تواند کمک کند از فرصت‌ها بهتر استفاده کنی و زندگی‌ات را به مسیری که می‌خواهی نزدیک کنی.

* * *

هر جور پشیمانی ممنوع

تو با كاری كه یك یا دوبار انجام داده‌ای، تعریف نمی‌شوی. بنابراین اگر كار نادرستی در گذشته انجام داده‌ای، اجازه نده پشیمانی و تأسف جلوی حركتت را بگیرد. البته كه تو می‌توانستی آن‌كار را جور دیگری انجام بدهی، اما به‌هرحال این فكر تغییری در حال نمی‌دهد. گذشته‌ی غیرقابل تغییر را در گذشته باقی بگذار و لحظه‌ی فعلی را به خودت هدیه بده.

* * *

به روشنی فكر كن

زندگی مثل آینه است. بهترین نتیجه‌ها وقتی به دست می‌آیند كه لبخند بزنیم. بنابراین بیش‌تر به بخش‌های روشن زندگی‌ات فكر كن، نه مشكلاتت. دست و پنجه نرم‌كردن با مشكلات به این معنی نیست شكست خورده‌ای. هر موفقیت بزرگی نیاز به دست و پنجه نرم‌كردن‌هایی دارد كه ارزشش را دارند.

* * *

زندگی‌ات را شیرین كن

زندگی قرار است لذت‌بخش باشد، نه زوركی! وقتی تو واقعاً به كاری كه انجام می‌دهی باور داشته باشی، بر آن تأثیر خواهد گذاشت. موفقیت منتظر كسانی است كه سفری هیجان‌انگیز و باانگیزه در جاده‌ی زندگی دارند. زندگی یعنی قدم‌زدنی آرام با كفش‌های خودت به سمت رؤیاهایت.

* * *

خود خودت باش

یكی از چیزهای مهمی كه  در زندگی یاد می‌گیریم این است كه ما قرار نیست همه را دوست داشته باشیم و دیگران هم حتماً همه‌شان از ما خوششان نخواهد آمد؛ و البته هیچ اشكالی هم ندارد. مهم نیست تو چه‌طور زندگی كنی، به‌هرحال كسی پیدا می‌شود كه با آن شكل زندگی مخالف باشد. بنابراین فقط آن راهی را برو كه فكر می‌كنی درست است و مطمئن باش در پایان لااقل تو كسی نخواهی بود كه پیشمان یا ناامید باشد.

* * *

داشته‌هایت را ببین

نه، تو همیشه دقیقاً همانی را كه می‌خواهی به دست نمی‌آوری. اما این را هم یادت باشد: خیلی از آدم‌ها هم هیچ‌وقت آن‌چه را كه تو همین حالا داری به‌دست نخواهند آورد. شادی نصیب آن‌هایی نمی‌شود كه به‌خاطر چیزهایی كه دارند، سپاسگزار نیستند.

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۵۴

کد خبر 269127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha