همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر بهداشت نیز با ابراز تاسف از این حادثه اعلام کرد: موضوع فوت پزشک متعهد اردبیلی را با دستور شخص وزیر بهداشت از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، دكتر ايرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن تسلیت به خانواده این پزشک اردبیلی به ویژه برادر وی (ریاست دانشکده پزشکی اردبیل) و مردم این استان اعلام کرد: وزارت بهداشت تا روشن شدن کامل ابعاد حادثه، این موضوع را از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

حریرچی از جامعه پزشکی و رسانه‌ها درخواست کرد تا روشن شدن ابعاد موضوع از سوی مراجع ذیصلاح از هر گونه گمانه‌زنی پرهیز کنند.

دکتر علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور نيز در نامه‌ای مشترک به دادستان کل کشور، فرمانده نیروی انتظامی کشور و استاندار اردبیل خواستار رسیدگی به حادثه قتل پزشک اردبیلی شد.

وی در این نامه آورده است: با کمال تاسف باخبر شدیم یکی از همکاران خدوم جامعه پزشکی کشور در شهر اردبیل به قتل رسید. ضرب و جرح فجیع و قتل ناجوانمردانه این پزشک فوق تخصص و عضو هیات علمی دانشگاه که مورد وثوق جامعه پزشکی اردبیل و مردم منطقه بود، جامعه پزشکی و دانشگاهی اردبیل و کشور را در بهت و اندوهی عمیق فرو برده و عواطف مردم شریف اردبیل را جریحه‌دار کرده است.

اين نامه مي‌افزايد: با توجه به موج فزاینده التهاب و نگرانی و کدورت خاطر جامعه پزشکی استان و با عنایت به اهمیت و حساسیت این مساله، مسولین ذیربط دستور فرمایند رسیدگی به این موضوع بطور ویژه و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد. جامعه پزشکی استان و کشور منتظر اقدامات عملی جهت برخورد قاطع با عوامل این حادثه دلخراش خواهد بود.

زالی خاطرنشان کرده است: بدیهی است امنیت شغلی جامعه پزشکی از ضروریات مبرم برای ارایه خدمات مطلوب و بهینه در عرصه سلامت است و هرگونه خدشه به چنین جایگاه مهمی به شدت محکوم و مستلزم انجام مداخلات قانونی سریع و قاطع است.

کد خبر 301865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha