سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

علی ابراهیمی: معاون کارآفرینی و مدیریت بحران وزارت راه و ترابری به فارس گفت: اعلام نهایی نتایج بررسی‌های کارخانه سازنده توپولف، منوط به تایید سازمان هواپیمایی کشوری روسیه است.

1- با گذشت 8 ماه از سانحه سقوط هواپیمای توپولف روسی در اطراف قزوین و کشته شدن 168 سرنشین آن و تشکیل کار‌گروه‌ ویژه، هنوز هم اعلام دلایل این سانحه منوط به موافقت سازمان هواپیمایی روسیه است.

2- معاون کارآفرینی و مدیریت بحران وزارت راه و ترابری در حالی اعلام شدن نتایج نهایی این بررسی‌ها را منوط به اظهار نظر نهایی سازمان هواپیمایی روسیه مطابق مقررات ایکائو کرده که در ماه‌های گذشته وی بارها از عدم‌همکاری کارشناسان روسی برای بررسی علت این سانحه خبر داده بود و اینگونه به‌نظر می‌رسد اعمال قوانین ایکائو تنها برای حمایت از هواپیماهای از رده خارج شده توپولف روسی مصداق دارد.

3- همچنین پیش‌بینی‌های اولیه در سانحه اخیر هواپیمای توپولف شرکت تابان در فرودگاه مشهد نیز از خطای خلبان حکایت دارد اما به گفته مسئولان صنعت هوایی امکان برخورد با وی در داخل کشور وجود ندارد.

با این روند بهتر نیست مسئولان مذکور به جای بررسی علل این سوانح در چندین ماه، تمهیداتی برای افزایش ایمنی هوایی و از راه خارج کردن ناوگان فرسوده روسی بیندیشند تا اعلام نتایج یا برخورد با متخلفین سوانح هوایی منوط به عملکرد روس‌ها نباشد؟ظاهرا همه چیز به روس‌ها ختم می‌شود: ‌ساقط شدن هواپیماهای روسی، اعلام دلایل سقوط  توسط روس‌ها و بازخواست از خلبان روسی هواپیما بازهم توسط روس‌هاو...

کد خبر 100894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز