مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

سرانجام در پی بررسی‌ واگذاری اعتبار150 میلیون دلاری مونوریل از محل تبصره 13 به متروی تهران که مورد تأکید شهردار و مدیرعامل مترو بود، موضوع اولویت توسعه مترو بر احداث مونوریل، توانست موافقت‌هایی را در کمیسیون عمران مجلس جلب کند؛

اما مقرر شد که بحث در کمیته ویژه تخصصی حمل و نقل کمیسیون عمران که تا دو هفته آینده تشکیل می‌شود، مجددا مطرح و کار کارشناسی بیشتری روی آن صورت گیرد.
جعفر آیین‌پرست، عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در گفت‌گو با ایسنا تصریح کرد:  شورای اسلامی‌شهر تهران، می‌تواند در مصوبه احداث مونوریل تجدید نظر کرده و سپس، بودجه مونوریل از تبصره 13 را به توسعه مترو اختصاص دهد.
وی با اشاره به جلسه کمیسیون عمران در همین خصوص، افزود: در این جلسه‌هاشمی، معاون عمرانی وزیر کشور،‌ هاشمی، مدیرعامل متروی تهران و جمعی از کارشناسان مترو و مونوریل حضور داشته و در خصوص تخصیص به‌موقع اعتبارات جهت توسعه متروی تهران و کلانشهرها بحث و گفت‌وگو شد.
ماینده مردم مهاباد یادآور شد:  با توجه به استقبال مردم از متروی تهران، هم اکنون جابجایی‌ها جوابگو نبوده و واگن‌ها، خارج از ظرفیت، مسافران را جابجا می‌کنند؛ این در حالیست که چنین وضعیتی اصلا مطلوب نبوده و باید اعتبارات لازم را به مترو برای رفع مشکلات اختصاص داد. وی معتقد است در شرایطی که با این وضعیت روبه‌رو هستیم، اولویت دادن به مترو در تخصیص اعتبارات، تا حد زیادی برطرف‌کننده مشکلات خواهد بود و لذا می‌توان در چگونگی واگذاری این اعتبار  تجدیدنظر کرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران همچنین تصریح کرد:  احداث مونوریل، هزینه زیادی خواهد داشت و از سویی دیگر با توجه به بافت تهران و بالا بودن میزان آلودگی صوتی، به نظر می‌رسد که شورای شهر باید سریعا تصمیمی‌برای مصوبه قبلی احداث مونوریل اتخاذ کند و تمام تلاش خود را برای اختصاص بودجه لازم برای توسعه مترو بکار گیرد. وی ابراز امیدواری کرد در لایحه بودجه سال 86 نیز با تخصیص اعتبار مناسب به متروی تهران بخش اعظمی‌از مشکلات برطرف شده تا با تکمیل سریع‌تر خطوط، این شبکه پاسخگوی نیاز مسافران باشد.
آیین‌پرست بر این نکته هم تأکید کرد که شورای شهر و شهرداری باید اولویت اول برنامه‌های خود را رسیدگی به وضعیت ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی‌قرار دهد و مجلس نیز در این زمینه با توجه به این که در جایگاه قانونگذاری و نظارتی قرار دارد کمکهای لازم را قطعا انجام می‌دهد تا شهر تهران به عنوان الگوی کلانشهرهای دیگر، از ساماندهی معقولی در حمل و نقل برخوردار باشد. وی یادآور شد: جابجایی 150میلیون دلاری اعتبار مونوریل از تبصره 13 و اختصاص آن به مترو، پس از انجام کار کارشناسی در کمیته ویژه، به کمیسیون عمران ارجاع خواهد شد.
کد خبر 10120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز