سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنان رهبر معظم انقلاب موضوع اصلی روزنامه‌های صبح ایران در 20 بهمن 88 است.

روزنامه اطلاعات این بخش از صحبت‌های ایشان را برای تیتر اول خود انتخاب کرده‌است: «حفظ وحدت آحاد مردم اصلی‌ترین نیاز کنونی است».

و در خبرهای دیگر به خواسته رئیس جمهور مبنی بر ضرورت همراهی مجلس و دولت و نیز راه‌اندازی خطوط تولید هواپیماهای «رعد» و «نذیر» اشاره کرده است.

همبستگی با این تیتر سراغ صحبت‌های رهبری در جمع فرماندهان، افسران،خلبانان و کارکنان نیروی هوایی ارتش رفته‌است:«ملت ایران در 22 بهمن با وحدت کلمه مستکبرین را مبهوت خواهد کرد».

این روزنامه در بخش دیگری در صفحه یک سراغ خبر نشست مشترک مجلس و دولت رفته و از قول لاریجانی چنین تیتر زده‌است:«با چانه‌زنی نمی‌توان مصوبه مجلس را تغییر داد».

فرهیختگان تیتر زده است:«حفظ وحدت اصلی‌ترین نیاز است» .

تیتر اول رسالت چنین است:«ملت احساس خطر کند،بدون فراخوان به خیابان‌ها می‌آید».

جام‌جم در صفحه یک با انتخاب عکسی از حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و ضرغامی به عنوان عکس یک، به نامه نوه امام خمینی (ره) به ضرغامی و جواب رئیس سازمان صدا و سیما با ایشان پرداخته و این تیتر را انتخاب کرده است:«دو نامه برای یک "شاخص"» .

کیهان تیتر زده است:«ملت در 22 بهمن جهان را مبهوت خواهد کرد».

تیتر اول ایران شبیه به تیتر کیهان است با کمی تفاوت:« با وحدت کلمه و اتحاد در 22 بهمن، ایرانیان مستکبران را مبهوت می‌کنند».

عصر اقتصاد نیز تیتری تقریبا مشابه را برای خبر اول خود انتخاب کرده و به خبر فایننشیال تایمز درباره نشست گروه 7 پرداخته است::توافقات جدید گروه 7 علیه بانک‌ها».

تیتر دیگر روزنامه اقتصادی،صبح اقتصاد چنین است:«اعطای وام ارزان قیمت برای نوسازی بافت های فرسوده».صبح اقتصاد این تیتر را از سخنان معاون وزیر مسکن انتخاب کرده است.

روزنامه اعتماد سراغ خبر دیدار سید محمد خاتمی ، با کارکنان خبرگزاری ایلنا رفته و بخشی از صحبت‌های ایشان را درباره انتخاب گزینشی صدا و سیما در پخش صحبت‌های امام خمینی(ره) و اتفاق‌های اخیر به عنوان تیتر انتخاب کرده است: «خاتمی: جلوی فحاشی و تخریب باید گرفته‌شود».

این روزنامه در تیترهای دیگر صفحه یک خود به صحبت‌های قالیباف،شهردار تهران و لاریجانی،رئیس مجلس پرداخته و در دوخبر جداگانه برای هرکدام چنین تیتر زده است:«شهردار تهران:چرا یک سال است کار کشور تعطیل شده‌است» و «رئیس مجلس:نمی‌توانیم بر بودجه بی‌عدد و رقم نظارت کنیم».

سیاست روز تیتر یک خود را به صحبت‌های رهبری اختصاص داده و نوشته‌است:«ملت ایران 22 بهمن مستکبران را مبهوت خواهد کرد» و عکس یک این روزنامه تصویر رئیس جمهور با این تیتر است:«رئیس جمهور با شبیه‌ساز بوئینگ800/737 پرواز کرد».

جهان صنعت سراغ خبری درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی رفته است:« پایانی بر رویای ارزانی حامل‌های انرژی/ قیمت آب و برق 2 و بنزین 2/5 برابر می‌شود».

و ایران ورزشی هم با انتخاب این عبارت به عنوان روتیتر«13گل برای عقده‌گشایی»، تیتر زده است:«ذرت لذیذ»و به این شکل به باخت استقلال در شهرآورد 68 با طرح خبر برد دیروز این تیم دربرابر تیم ذرت‌کاران در جام حذفی، اشاره کرده‌است.

کد خبر 101296

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز