گروه اقتصادی: داود دانش جعفری وزیراقتصادی و دارایی درحاشیه سمینار یک‌روزه بیمه های خردبا اشاره به اینکه پوشش‌ کامل‌ بیمه‌ برای‌ تمامی‌ مردم‌ ازجمله‌ سیاستهای‌ عمده‌ دولت‌ است، گفت‌: برای‌ تحقق‌ این‌ امر مهم‌ حضور بخش‌ غیردولتی‌ در این‌ عرصه‌ ، ضروری‌ است‌.

وی افزود: با وجود تمام‌ اقدامات‌ موثری‌ که‌ در زمینه‌ گسترش‌ بیمه‌ و بیمه‌ روستاییان‌ انجام‌ شده‌ است‌ ، اما هنوز  9 میلیون‌ نفر از هموطنان‌ تحت‌ پوشش‌ بیمه‌ نیستند.
وی‌ سپس‌ بر لزوم‌ استفاده‌ از ابزارهای‌ جدید بیمه‌ای‌ مانند بیمه‌های‌ خرد تاکید کرد و گفت‌:  بیمه‌های‌ خرد می‌توانند مکمل‌ بیمه‌های‌ رایج‌ باشند.
وزیراقتصاد همچنین در حاشیه این سمینارگفت: نرخ تورم براساس آخرین خبری که از شهر تهران به عنوان نخستین سرپل آمار اقتصادی بانک مرکزی درکشور دردست داریم،  درآبان ماه به 2/11 واحد رسیده و نسبت به ماه قبل 8/0 رشد داشته و وضع تورمی این ماه نیز مانند ماه قبل خواهد بود.
وی با تأیید تلویحی وجود کسری بودجه در سال جاری گفت: کسری بودجه با توجه به شرایط درآمدی دولت باید ارزیابی شود.  در سال جاری،  تلاش ما عدم وجود کسری است وبا توجه به برخی درآمدهایی که محقق نشده ، روند آن تا پایان سال باید بررسی شود که چه رخ خواهد داد. در سال 85 قصد دولت تحقق صد درصد بود جه عمرانی است که اگر این مسئله محقق شود به نوعی بر افزایش کسری بودجه موثر خواهد بود،   ولی اگر دچار مشکل شویم و بخشی از بودجه عمرانی اختصاص داده نشود این مسئله به کاهش کسری منجر می‌شود.
دانش جعفری با اشاره به اینکه درآمدهای نفتی درسال جاری با رشد خوبی ادامه دارد تاکید کرد ،مازاد درآمد های نفتی بیش از پیش بینی بودجه اندوخته های حساب ذخیره ارزی را افزایش می‌دهد.  وی در مورد زمان ارایه متمم بود جه و لایحه بود جه نیز گفت: بحث هایی در دولت برای ارایه متمم بودجه شده است. و حجم آن حدود 4 هزار میلیارد تومان است که هنوز جمع بندی نشده است. با توجه به اینکه به زمان ارایه لایحه بودجه که اوایل دیماه است نزدیک می‌شویم،  اگر تا آن زمان متمم ارائه نشود اهداف آن در لایحه بودجه 86 گنجانده می‌شود. بودجه نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی در زمان مقرر یعنی حد اکثر تا 5 دی ماه به مجلس ارائه می‌شود.
دراین مراسم،  رئیس‌ کل‌ بیمه‌ مرکزی‌  نیز رشد صنعت‌ بیمه‌ را بالاتر از متوسط‌ رشد این‌ صنعت‌ در جهان‌ اعلام‌ و تاکید کرد: رشد صنعت‌ بیمه‌ در جهان‌ در سال‌ گذشته‌7/2 درصد بود، اما این‌ رقم‌ در ایران‌ به‌ بیش‌ از 23 درصد رسید.
کد خبر 10132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز