رهبر القاعده در عراق همزمان با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات پارلمانی این کشور با انتشار یک نوار صوتی تهدید کرد که با ابزار نظامی، برگزاری انتخابات این کشور را متوقف خواهد کرد.

ابوعمر البغدادی، رهبر القاعده در عراق در این نوار صوتی انتخابات هفتم مارس در عراق را یک جنایت سیاسی در این کشور توصیف کرد. سرکرده القاعده در عراق، مردم این کشور را از شرکت در انتخابات آتی برحذر داشت و مدعی شد که این گروه تروریستی با تمامی امکانات خود مانع برگزاری این رویداد خواهد شد.

وی در این نوار صوتی گفت: ما تصمیم گرفتیم که با تمامی ابزارهای تحت اختیارمان از جمله ابزار نظامی مانع برگزاری این انتخابات شویم.این در حالی است که24بهمن سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که 21 عضو شبکه القاعده که تحت پیگرد نیروهای امنیتی عراق بودند، به‌طور گروهی و داوطلبانه خود را تسلیم کردند.

سرلشکر محمد العسکری سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت: 21‌عضو شبکه القاعده به‌طور داوطلبانه خود را تسلیم نیروهای ارتش کردند. به گفته العسکری، این افراد تحت پیگرد نیروهای امنیتی و نظامی عراق قرار داشتند که امروز در روستای ابوعیثه در شهر الشرقاط خود را تسلیم کردند که در میان آنها چند عضو ارشد و رده بالای القاعده به چشم می‌خورند. وی اظهار داشت: این اقدام در پی بهبود اوضاع امنیتی در این مناطق و ترس آنها از تعقیب و بازداشت انجام شد.

روز جمعه تبلیغات نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق آغاز شد و خیابان‌ها و میدان‌های شهرهای مختلف این کشور اکنون مملو از پلاکاردها و پوسترهای انتخاباتی شده است.

این در حالی است که هیات‌تجدیدنظر تشکیل شده از سوی پارلمان عراق سرانجام صالح المطلک، رئیس جبهه گفت‌وگوی ملی و ظافر العانی، از نامزدهای فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی (نخست‌وزیر سابق) را فاقد صلاحیت لازم برای شرکت در انتخابات پارلمانی دانست.

این دو چهره وابسته به حزب منحله بعث هشدار داده بودند که درصورت عملی شدن تصمیمات هیات‌بازخواست و عدالت مبنی بر رد صلاحیت آنها عراق به نقطه صفر(زمان رژیم صدام) برمی‌گردد.

ساعاتی از تهدیدها و هشدارهای این نامزدهای رد صلاحیت شده مشمول قانون پاکسازی بعثی‌ها نگذشته بود که نجف اشرف در شب رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت حضرت امام حسن‌مجتبی(ع)، شاهد 4 حمله تروریستی بود. وزارت کشور عراق اعلام کرده است که در انفجارهای روز جمعه نجف حداقل 4 زائر کشته و بیش از 35 نفر دیگر به‌شدت خمی‌شده‌اند. 

24بهمن همچنین درگیری میان نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان در استان میسان باعث کشته شدن 10 غیرنظامی شد.

کد خبر 101526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز