سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

گروه ورزشی: جواد کاظمیان، مهاجم ایرانی باشگاه عجمان امارات روز گذشته با مسئولان باشگاه الامارات به توافق رسید و تا پایان فصل جاری با پیراهن این تیم در رقابت‌های لیگ امارات به میدان می‌رود.

 روند اخراج بازیکنان ایرانی در لیگ‌های عربی همچنان ادامه دارد اما در این بین یک تیم بحران‌زده اماراتی همچنان برای فرار از سرنوشت سقوط به شگفتی‌سازی ستاره‌های ایرانی امیدوار است. باشگاه الامارات شهر راس‌الخیمه پیش از این هم همکاری نزدیکی با بازیکنان ایرانی داشت؛ رضا عنایتی، مهدی رجب‌زاده، رسول خطیبی و حسین کعبی از جمله بازیکنان ایرانی باشگاه الامارات بودند اما در این فصل مازیار زارع هافبک میانی پرسپولیس تنها بازیکن ایرانی باشگاه الامارات بود.

الامارات البته در جام حذفی شگفتی‌ساز شده و به بازی فینال رسیده است. تیم سفیدپوش شهر راس الخیمه اما وضعیت خوبی در رقابت‌های این فصل لیگ امارات نداشته است. الامارات در پایان هفته چهاردهم تیم یازدهم جدول لیگ امارات است. از مازیار زارع هم انتظار زیادی نیست. او در خط میانی هافبک مفید و موثری است اما نمی‌تواند مشکل خط دفاعی ضعیف الامارات را حل کند. مسئولان باشگاه اماراتی با توجه به وضعیت بحرانی موجود و تقویت احتمال سقوط باز هم جذب بازیکنان ایرانی را در دستور کار قرار دادند. رضا عنایتی که از فهرست استقلال خارج شد به تیم سابقش بازگشت و خیلی زود با باشگاه الامارات به توافق رسید. عنایتی همان‌طور که انتظار می‌رفت، ناجی خط حمله تیم جدیدش شد و در سه بازی سه گل با پیراهن این تیم به ثمر رساند.

کاظمیان: الامارات انتخاب خوبی است

بعد از موفقیت اولین مهاجم ایرانی، مسئولان باشگاه اماراتی به دنبال جذب جواد کاظمیان بودند و بالاخره بازیکن خارج‌شده از فهرست باشگاه عجمان را جذب کردند. کاظمیان یک پله در جدول صعود کرد و از تیم عجمان قعرنشین که دوازدهم است به الامارات پیوست که در جایگاه یازدهم قرار دارد. کاظمیان شرایط سختی پیش از جدایی داشت؛ مصدومیت، نیمکت‌نشینی و بالاخره خروج از فهرست بازیکنان تیم و ورود به فهرست فروش. او البته خودش مایل به این جدایی بود اما بعد از یک نیم‌فصل ناموفق و سخت مدت زیادی منتظر ماند تا پیشنهاد مناسبی پیدا کند.

او روز گذشته در خصوص انتخاب الامارات به همشهری گفت: «فکر می‌کنم انتخاب خوبی داشته‌ام و الامارات گزینه مناسبی است. البته پیشنهادهای دیگری هم در این یک ماه داشتم اما در‌حال حاضر قرارداد خوبی بسته‌ام. اینجا دو بازیکن ایرانی حضور دارند و در کنار آنها قطعا شرایط بهتر است؛ ما یک مثلث ایرانی را در این تیم شکل داده‌ایم.

از سویی این تیم به فینال جام حذفی رسیده و شانس قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد. البته من از تیم‌های الاهلی و الظفره  هم پیشنهاد داشتم وحتی با تیم الاهلی به توافق رسیدم اما باشگاه عجمان با من تسویه‌حساب نکرد در نتیجه نتوانستم به این تیم بروم و همین مسئله باعث شد الاهلی بازیکن دیگری را در اختیار بگیرد. خواست خودم بود که با این تیم قرارداد سه ماهه ببندم چون ممکن است فصل بعد الامارات در لیگ دسته اول امارات نباشد.»

بازگشت به فوتبال ایران

کاظمیان یکی از بازیکنان باسابقه و با تجربه ایرانی در لیگ امارات است. این بازیکن ابتدا برای الاهلی بازی کرد، پس از آن به الشباب پیوست، مدتی برای الشعب بازی کرد و بعد به تیم عجمان ملحق شد. الامارات پنجمین تیم اماراتی است که کاظمیان را به خدمت گرفته و تجربه دیگری برای این بازیکن به شمار می‌رود اما شاید زمان آن رسیده که مهاجم سابق پرسپولیس و سایپا به فوتبال ایران بازگردد. کاظمیان بدترین فصل خودش در فوتبال امارات را سپری کرد تا جایی که حتی گفته می‌شد فوتبال او به نقطه پایان رسیده است و شاید بازگشت به فوتبال ایران شرایط این بازیکن را تغییر بدهد.

بازیکن جدید باشگاه الامارات که تا پایان فصل با این تیم قرارداد دارد در خصوص آینده حرفه‌ای خودش و حضور مجدد در فوتبال ایران می‌گوید: «اگر بخواهم به فوتبال ایران برگردم گزینه اولم پرسپولیس است و اگر شیطنتی نشود به این تیم برمی‌گردم و اگر نتوانستم به پرسپولیس بیایم به یکی از تیم‌های تهرانی خواهم رفت.»

جواد کاظمیان بارها پیشنهاد بازگشت به پرسپولیس را رد کرد اما در‌حال حاضر در موقعیتی قرار گرفته که برای حضور مجدد در تیم ملی و بازگشت به روزهای اوج خودش باید در لیگ ایران بازی کند. گزینه اول او باز هم پرسپولیس است اما علی دایی در راس کادر فنی پرسپولیس قرار گرفته. مشکلات عمیق و جدی کاظمیان با دایی، باعث شد این بازیکن مصاحبه‌های تندی علیه او انجام دهد.

در این شرایط بازگشت کاظمیان به پرسپولیس با حضور دایی چندان محتمل به نظر نمی‌رسد. شاید منظور کاظمیان از شیطنت‌هایی که ممکن است مانع حضور او در پرسپولیس شود همین است. با این وجود کاظمیان ابراز تمایل کرده که اگر نتوانست به پرسپولیس برود به تیم تهرانی دیگری می‌پیوندد. در حال حاضر پرسپولیس، استقلال و استیل‌آذین تنها تیم‌های تهرانی رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌روند.

کد خبر 101642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز