گروه حوادث: اعضای باند سرقت خودروهای سواری، نقشه کاملی برای فعالیت‌های مجرمانه‌شان داشتند

یکی از آنها سرقت می‌‌کرد، دیگری مدارک جعلی تهیه می‌کرد و سومین عضو باند صاحب یک نمایشگاه بود که خودروهای مسروقه را در آنجا به فروش می‌رساند.راز فعالیت‌های این باند، زمانی فاش شد که اطلاعات محرمانه‌ای درخصوص فعالیت یک سارق سابقه‌دار به نام عباس در اختیار کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

این اطلاعات نشان می‌داد که عباس بعد از سرقت خودروهای سواری در پایتخت، آنها را به شیراز برده و در آنجا با استفاده از مدارک جعلی به فروش می‌رساند. با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری عباس آغاز شد و ماموران با شناسایی 2 خودرویی که او به سرقت برده بود، به سرنخ‌هایی از مردی به نام حسین دست یافتند که برای فروش ماشین‌های مسروقه با عباس همکاری می‌کرد.

تحقیقات نشان می‌داد که این مرد با راه‌اندازی یک نمایشگاه اتومبیل، اقدام به فروش ماشین‌‌هایی می‌کرد که عباس آنها را از تهران به سرقت برده بود. خیلی زود محل زندگی حسین در شهرستان قم شناسایی و این مرد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. ماموران در بازرسی خانه متهم، تعداد زیادی سند جعلی کشف کردند که متهم برای فروش ماشین‌های مسروقه از آنها استفاده می‌کرد.

با انتقال حسین به اداره پلیس، وی تحت بازجویی قرار گرفت و با اقرار به همدستی با باند سرقت خودروهای سواری گفت: بعد از اینکه عباس ماشین‌ها را سرقت می‌کرد، تعدادی از آنها را در اختیار من قرار می‌داد و من هم با استفاده از مدارک جعلی، آنها را در نمایشگاه اتومبیلم می‌فروختم.

با اعتراف متهم به فروش 10 دستگاه پژو 405، سمند و روآی مسروقه، وی راهی زندان شد و بررسی‌ها برای دستگیری عباس ادامه یافت.  اطلاعاتی که حسین در اختیار پلیس قرار داده بود، تیم تحقیق را به خانه‌ای در محمد‌شهر کرج؛ یعنی جایی که عباس در آنجا مخفی بود، رساند.

ماموران با دریافت دستور قضایی عازم این محل شدند و قبل از اینکه عباس متوجه حضور آنها در اطراف خانه‌اش شود، او را دستگیر کردند. بعد از انتقال این مرد به اداره آگاهی مشخص شد که او یک مجرم سابقه‌دار است که از سال 83 تاکنون چندین بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر و راهی زندان شده است.

عباس در جریان بازجویی‌‌ها گفت: ماشین‌‌ها را با همدستی یکی از دوستانم به نام فریدون سرقت می‌کردیم. ما معمولا بین ساعت 11 تا 2 بعدازظهر در خیابان گشت می‌زدیم و ماشینی را که به دردمان می‌خورد شناسایی می‌کردیم.

بعد راننده را تعقیب می‌کردیم و وقتی او ماشینش را کنار خیابان پارک می‌کرد و از محل دور می‌شد، با مهارتی که داشتیم، آن را سرقت می‌کردیم. خودروهای مسروقه را نیز با تهیه مدارک جعلی در اختیار 3 نفر دیگر قرار می‌دادیم تا آنها را به فروش برسانند.

سرهنگ کارآگاه بهروز رهبریان- معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات عباس، همدستان دیگر او هم دستگیر شدند و از آنها تعداد زیادی ماشین مسروقه کشف شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی متهمان این پرونده با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند، افزود: کسانی که خودروی آنها از سوی سارقان به سرقت رفته است، می‌توانند با تماس با شماره تلفن گویای 3 – 222250001 از آخرین نتایج تحقیقات پلیس برای کشف خودروی خود، مطلع شوند.

کد خبر 101776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز