چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

مکزیکوسیتی: یک راننده تاکسی که تلفن همراه مسافران را با روش زیرکانه‌ای سرقت می‌کرد به دام پلیس افتاد.

این مرد میانسال هنگام سوار شدن مسافرانش به دقت آنها را زیر نظر داشت و در صورتی که تلفن همراه گران‌قیمتی به همراه داشتند برای سرقت آن اقدام می‌کرد. در این روش او به مسافرش می‌گفت که برای یک تماس ضروری به تلفن همراه او نیاز دارد و پس از دریافت تلفن ادعا می‌کرد که تاکسی خراب شده و به کمک احتیاج دارد.

هنگامی که مسافر از خودرو خارج می‌شد به نحوی سر او را گرم می‌کرد که وی فراموش می‌کرد تلفنش را به دست راننده داده است. این راننده توسط یک مسافر باهوش دستگیر و به پلیس تحویل داده شد.

پرداخت اجاره با پول مسروقه

فلوریدا: پیرمرد 73 ساله‌ای که در یک روز به 3 بانک دستبرد زده بود اعلام کرد که برای پرداخت اجاره‌خانه‌اش دست به این اقدام زده است. ماجرا از این قرار بود که این پیرمرد از مدت‌ها پیش همه دارایی‌اش را برای خرید یک خودروی گران‌قیمت هزینه کرده بود و دیگر برای پرداخت اجاره‌خانه پولی در بساط نداشت.

او بالاخره تصمیم گرفت تا از راه سرقت بانک اجاره خانه‌اش را پرداخت کند و بدون اینکه تهدید مسلحانه انجام دهد موفق شد  از هر بانک 600 دلار سرقت کند. البته در جریان سرقت سوم، کارمند بانک که به او مشکوک شده بود به طور مخفیانه نگهبان‌ها را در جریان قرار داد و ماموران پلیس توانستند او را دستگیر کنند. گفتنی است او علاوه بر حبس به پرداخت جریمه هم محکوم شده است و برای پرداخت جریمه‌ها برخلاف میلش باید خودروی گران‌قیمتش را بفروشد.

رکورد جریمه رانندگی

دوبی: یک دانشجوی سعودی در عین تعجب والدینش رکورد بی‌سابقه‌ای را در دریافت جریمه‌های رانندگی بر جا گذاشته است.

این جوان در فاصله سال 2008 تا کنون 400 خلاف رانندگی انجام داده است و  در کمال تعجب جمع جریمه‌های رانندگی او به 97 هزار دلار می‌رسد. گفتنی است او در همه این مدت از دست پلیس گریخته بود اما سرانجام ماموران توانستند او را دستگیر و خودرو اش را توقیف کنند.

این در حالی است که او هم اکنون برای رفع توقیف از خودرو‌اش هم باید مبلغی در حدود 27 هزار دلار بپردازد و از سوی دیگر پرداخت جریمه حدود 100 هزار دلاری هم به قوت خودش باقی است. اما از همه بدتر اینکه او فعلا نمی‌تواند پشت فرمان خودرو بنشیند چرا که پلیس گواهینامه او را هم توقیف کرده است. شاید این نوع جریمه، نحوه رانندگی وی را تغییر دهد.

از بین بردن شواهد

مادرید: یک راننده کامیون که برای از بین بردن شواهد خلاف رانندگی‌اش تمام آنها را خورده بود به دام پلیس افتاد. گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات اسپانیا تمهیداتی را در نظر گرفته‌‌اند که طی آن، همه کامیون‌ها به لوح‌های فشرده‌ای مجهز هستند که سرعت کامیون را در جریان حرکت در جاده نشان می‌دهد تا پلیس در صورت بالاتر رفتن سرعت از حد‌مجاز با متخلفان برخورد کند.

این راننده 34ساله با سرعت زیادی مسافت بیش از 1000 کیلومتر را طی کرده بود و سرانجام پلیس او را متوقف کرد تا لوح فشرده سرعت وسیله نقلیه را کنترل کند. اما این مرد جوان به محض مشاهده پلیس لوح فشرده را خورد تا مدرکی باقی نماند.

اگر چه به دلیل خوردن لوح فشرده‌ای که موفق به جویدن کامل آن نشده بود بر اثر درد معده به بیمارستان منتقل شد. او علاوه بر پرداخت هزینه‌های بیمارستان باید جریمه رانندگی را هم بپردازد.

کد خبر 101780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز