مهدی غضنفری در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: درشرایطی که تقاضای کالاهای مختلف نسبت به سالهای گذشته افزایش نیافته، اما عرضه بیشتر شده است و مستمر اطلاع رسانی شود تا به خاطر موضوع هدفمند کردن یارانهها شرایط روانی گرانی در بازار ایجاد نشود.
وی فراوانی کالا، عرضه با قیمت های واقعی و عرضه مستقیم کالا را از ویژگی های بازار دوره شب عید امسال برشمرد و گفت: بازار شب عید به دلیل مراجعه بیش از حد مردم، بازاری برای ارزان فروشی است و فروشندگان میتوانند با کاهش حاشیه سود و فروش بیشتر، از سود دلخواهی برخوردار شوند.
غضنفری با تاکید براینکه دلیلی برای افزایش قیمت کالاها در شب عید وجود ندارد، از عرضه بسته های مواد غذایی در نمایشگاههای بهاره با قیمتهای پایین تر از بازار خبر داد.
22 هزار غرفه در 300 نمایشگاه بهاره از دوازدهم تا بیست و سوم اسفند قرار است کالاهای پرتقاضای شب عید را عرضه کنند.
براساس اعلام وزارت بازرگانی قیمت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه ها 10 تا 20 درصد پایین تر از قیمت بازار خواهد بود.
وزیر بازرگانی همچنین اطمینان داد میوههایی را که مباشران، تشکل ها و اتحادیه ها از تولیدات داخلی ذخیره سازی کرده اند با قیمت مصوب و پایین تر از بازار عرضه خواهد شد.
غضنفری برگزاری نمایشگاههای بهاره، تنظیم بازار میوه و مرکبات مورد نیاز شب عید و نظارت و بازرسی را سه برنامه وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار شب عید اعلام کرد.
بر اساس اعلام وزارت بازرگانی غرفه نمایشگاهها امسال از نظر تعداد بیش از 15 درصد افزایش مییابد.
با توجه به اینکه مسئولیت تنظیم بازار مواد پروتئینی به وزارت بازرگانی سپرده شده است، امسال علاوه بر عرضه انواع نیاز مصرفی مردم، مواد پروتئینی به صورت گرم و با نرخهای مصوب در نمایشگاه های بهاره عرضه خواهد شد.