همشهری آنلاین: رئیس مجلس خبرگان از سربازان گمنام امام زمان برای دستگیری ریگی تشکر کرد.

به گزارش ایسنا در این جلسه پس از استقرار اعضای هیئت رئیسه در جایگاه و اعلام دستور جلسه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک بار دیگر با تشکر از زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری شرور تروریست عبدالمالک ریگی، گفت: جالب این است که اکثر قدرت‌های دنیا که خود تروریست‌پرور هستند، مجبور شدند برای حفظ ظاهر از دستگیری این شرور استقبال کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه اقدام سازمان ملل در ثبت عید نوروز را به عنوان روز صلح و فرهنگ ستود و این عید را برای آغاز سال نو، ‌نشان از حسن سلیقه قوم ایرانی در سال‌های دور دانست.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین اسلامیان به عنوان ناطق قبل از دستور با اشاره به حوادث پس از انتخابات، مدیریت مدبرانه رهبری معظم انقلاب در برون رفت از فتنه را ستود و گفت: باید از مردم با بصیرت تشکر کرد که با حضور خود انقلاب و نظام را بیمه می‌کنند و نشان دادند که در این مساله از نخبگان و خواص جلو هستند.

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری با تشریح مطالبات سیاسی مردم در حوادث اخیر گفت: چرا بعضی از نخبگان برخلاف خواسته‌های مردمی بر خواسته خویش اصرار می‌کنند؟

وی با بیان بعضی از حوادث تاریخی دوران پیامبر اکرم(ص) و علی(ع) گفت: خواص باید مواظب باشند که بیشتر در خطر هستند و گویا در درک جامعه از مردم عقب‌تر هستند.

وی با تشریح تفاوت گفتار و رفتار در پیروی از ولایت فقیه گفت:‌ انتظار مردم و خبرگان حمایت همگان از مواضع صریح رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری دومین ناطق قبل از دستور بود که با ستایش از اقتدار حکیمانه مقام معظم رهبری در هدایت جامعه، به سوی آرامش و ثبات، گفت: مردم همه تحت لوای این رهبری برای ابراز وفاداری خویش درخشیدند.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان با تشریح و تبیین آیات قرآنی برای روزهای فتنه گفت: با تقسیم افراد به پیروان حزب‌الله و حزب شیطان، رعایت حزب خدا بودن را رعایت مرزبندی‌های نسبی و سببی می‌داند.

وی افزود: تربیت مکتب اهل بیت و امام راحل، مردم را با التزام علمی به ولایت فقیه رسانده که باید این امر را ستود.

وی با رد پیشنهادهای حکمیت گفت: شان ولایت فقیه این نیست که در عرض ایشان شورای حکمیت قرار گیرد، بلکه شان سخنان ایشان فصل‌الخطاب بودن است.

نماینده استان خوزستان گفت: کسانی که شعار وحدت سر می‌ دهند، بدانند اگر منظورشان وحدت ملی باشد، فعلا با محوریت ولی فقیه برقرار است، اما اگر وحدت با فتنه‌گران است، مقبول نیست، چون این کار ایجاد چتر امنیتی برای آنان است.

وی از صدا و سیما، "به خاطر توجه به فرهنگ و ارزش‌ها به خصوص ساخت و پخش برنامه شاخص" تشکر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانی سومین ناطق قبل از دستور بود که ضمن ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی مرکز اسلامی هامبورگ، گفت: نظام اسلامی باید ظرفیت غرب‌شناسی خویش را بالا ببرد.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان اسلام‌گرایی را یکی از ظرفیت‌های بالقوه اسلام در غرب دانست و گفت: تشنگی معارف اسلامی در غرب زیاد است و می‌گویند در آینده‌ای نزدیک اسلام یک سوم اروپا را می‌گیرد.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مذاهب ضاله برای یارگیری از مسلمانان اروپا گفت: وهابیت در غرب به شکل مدرنیته فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به فراگیر شدن ولایت امر آیت‌الله خامنه‌ای در جامعه غرب ‌گفت: قدرتی که می‌تواند حرف اول را در دنیا بزند و اسلام را به شکل واقعی معرفی کند، بحث مدیریت مقام معظم رهبری است که علاقه‌مندان فراوانی در سراسر اروپا وجود دارند.

رمضانی گفت:‌الان در آلمان بیش از دو هزار مرکز اسلامی داریم که 150 مرکز شیعی هستند تعاملات خوبی با مراکز سنی دارند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی نیز در سخنانی به بیان خاطرات دوران مبارزاتی و تحصیلی خویش با حجت‌ الاسلام المسلمین فاکر پرداخت و گفت: تصلب در اعتقادات و جدیت در وفاداری از نظام از ویژگی‌های آقای فاکر بود.

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان تقویت جایگاه ولایت فقیه را به عنوان یکی از ضرورت‌های جهانی از وظایف همگانی در جامعه اسلامی دانست و گفت: اندیشه‌های فراوانی در دنیا نیازمند مبانی ولایت فقیه هستند و باید براساس عقل و خرد برای جهانیان تبیین کرد.

وی با تحسین لیاقت‌های فردی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: مقام معظم رهبری 20 سال تمام نظام اسلامی را در سخت‌ترین شرایط هدایت کرده‌اند.

وی با ارائه‌ گزارشی از سفر اخیر معظم‌له به بندرعباس برای شرکت در مراسم بهره‌برداری از ناوشکن جماران، گفت: بازدید دقیق مقام معظم رهبر از همه قسمت‌های ناوشکن نشان از ظرافت‌های عملی و اطلاعات نظامی ایشان است.

نعیم‌آبادی افزود: باید با بیان ویژگی‌های فردی به تقویت جایگاه ولایت فقیه در جامعه پرداخت.

وی در بیان حوادث پس از انتخابات گفت: عده‌ای خودآگاه و ناخودآگاه از مسیر انقلاب خارج شده‌اند و وحدت با آنان تا زمانی که در دامن نظام و مردم برنگردند، معنا ندارد.

در ادامه‌ جلسات محورهای بیانیه پایانی قرائت و با رای اکثریت اعضا تایید شد و در ادامه طرح افزایش اعضای علی‌البدل کمیسیون‌ها مطرح و درباره آن بحث و تبادل‌نظر شد و کلیات آن به تصویب رسید و سپس گزارش کمیسیون تحقیق درباره تدابیر رهبری معظم انقلاب برای هدایت درست جامعه در حوادث پس از انتخابات برای اعضای خبرگان قرائت شد.

کد خبر 102255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز